Marjolein van den Broek (L) en Roos Mulder (R).
Marjolein van den Broek (L) en Roos Mulder (R).

'Vrolijke tegenhanger van het niet altijd leuke volwassen leven'

Opmerkelijk 1.503 keer gelezen

VEGHEL | Marjolein van den Broek is samen met Roos Mulder een T-shirt merk gestart. De geboren Veghelse heeft haar eigen blog (sneakersandsmoothies.com), is freelancer op marketing en copywriting gebied en is erg actief op Instagram. Sinds deze zomer heeft ze ook een eigen kledinglijn. "Team Unicorn is een vrolijke tegenhanger van het niet altijd even leuke volwassen leven", aldus de 29-jarige Marjolein.

Het niet altijd even leuke volwassen leven. Dat klinkt best serieus. Marjolein: "Vroeger had je het gevoel dat de 'volwassenen' alles konden en mochten doen wat ze wilden. Aan de ene kant klopt dat ook wel, maar aan de andere kant brengt het een hoop verantwoordelijkheden met zich mee. Team Unicorn zorgt voor vrolijkheid en humor."

Unicorntrend
De Unicorn, een mythische eenhoorn met een lange, puntige, spiraalvormige hoorn op zijn voorhoofd, staat symbool voor vrolijkheid, humor en luchtigheid. Tevens stijgt de populariteit van het beest met de dag. De unicorntrend inspireerde Marjolein om samen met Roos een eigen bedrijf te starten: T-shirtmerk Team Unicorn. "Het idee is eigenlijk heel cliché ontstaan. Ergens aan de bar kwam dit ter sprake. De dag erna belde we elkaar op en besloten samen ervoor te gaan." Een uit de hand gelopen grap dus? "Eigenlijk wel, maar inmiddels hebben we een uitgebreid businessplan en begint het steeds serieuzere vormen aan te nemen", vertelt Marjolein.


Als Marketing Specialist heeft ze in ieder geval een goede basis. "Tijdens mijn freelance klussen heb ik voornamelijk een adviserende rol. Bij Team Unicorn mag ik het samen met Roos ook daadwerkelijk uitvoeren. Klopt mijn visie? Je voelt de successen drie keer harder, maar ook de tegenslagen voel je drie keer harder. Erg interessant om mee te maken", geeft de 29-jarige onderneemster toe.

Geheimzinnige wereld
Een leuk logo en twee ambitieuze vrouwen. Dit heeft uiteindelijk geresulteerd in een gloednieuw merk. Naast T-shirts zijn er ook post cards en hippe katoenen tassen gemaakt. "De kledingindustrie is een complexe en geheimzinnige wereld waar we nu pardoes in zijn beland. Het geeft veel werk, maar het is vooral mega-interessant en zeer leerzaam. Sinds juni dit jaar zijn we los en het gaat goed."
Wie denkt dat Team Unicorn zich alleen richt op vrouwen heeft het mis. Ook mannen kunnen de shirts dragen.

New York
De grote droom van Marjolein, dochter van oud-wethouder Annemieke van de Ven, is een complete kledinglijn in de markt zetten waar mensen blij van worden. "We willen hippe mensen van over de hele wereld in onze kleding zien. Maar de ultieme droom is toch wel een winkel in New York", lacht ze. Met het enthousiasme zit het in ieder geval wel goed. "Het is te gek om te doen wat je het allerleukste vindt", besluit ze.

Weten hoe Team Unicorn de wereld gaat veroveren? Check de website en de Instagrampagina.

Afbeelding
Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Het laatste nieuws

Uit de krant