Logo kliknieuws.nl/bosscheomroep
Influencer Thomas Brok (Korthom) verkoopt samen met zijn moeder merchandise tijdens de laatste Dutch YouTube Gathering in Den Bosch.
Influencer Thomas Brok (Korthom) verkoopt samen met zijn moeder merchandise tijdens de laatste Dutch YouTube Gathering in Den Bosch.

Allerlaatste Dutch YouTube Gathering in Brabanthallen

  •   keer gelezen   Human Interest

DEN BOSCH | Het wemelde van de creators en influencers afgelopen zaterdag bij de Dutch YouTube Gathering (DYTG) in de Brabanthallen. 

Hanwe, Niels Vogeljongen, Sara Dol, Alex Klein, Govert Sweep, Sophie Ousri, David Harms, Politie Frans, veel mensen zegt het misschien niets, maar de jongere generatie kent veel van deze mensen wel. Van socialmediakanalen als YouTube, TikTok, Instagram of Twitch. De hele dag was het een komen en gaan van influencers en hun ‘volgers’. Voor meet and greets waarbij fans nog ouderwets om een echte handtekening vroegen en met hun helden op de foto konden. Verder werd een deel van de influencers aan de tand gevoeld op het podium met Q en A’s, en waren er verschillende optredens.  
Het was de twaalfde editie van het evenement en meteen het sluitstuk. Op de website van DYTG kondigt de organisatie het afscheid aan en geeft ook een toelichting. Samengevat: steeds meer influencers vragen meer geld voor hun komst, waardoor het niet meer rendabel is om het evenement te houden. Ook wil oprichter Eelco Kingma zijn tijd gebruiken voor andere zaken. Veel bezoekers vonden het jammer, want, zo gaven verschillende fans aan, er zijn maar weinig mogelijkheden om je favoriete creator en/of influencer live te ontmoeten.

Meer berichten