INGEZONDEN

‘Beste bestuurders van de Rabobank, zoals het nu gaat worden wij doodgeknuffeld’

  •   keer gelezen

De Rabobank stuurt ieder jaar aan de bezitters van een betaalrekening een brief met de mededeling dat de kosten voor die rekening worden verhoogd, ruim boven het inflatiepercentage. Maar, zo wordt ook in de brief vermeld, dat extra geld gebruikt men om de serviceverlening en klantvriendelijkheid op peil te houden en zelfs te verbeteren, een prijzenswaardig streven.

En klantvriendelijkheid is de bank wel toevertrouwd. Vorig jaar heeft die de twee pinautomaten in het gebouw in Gennep gesloten, en om haar klanten beter van dienst te kunnen zijn is er op het Europaplein een soort krantenkiosk neergezet waar de rekeninghouders kunnen pinnen. Met het oogmerk dat mensen wat meer bewegen zorgt men er voor dat die regelmatig leeg is zodat men wat meer op en neer loopt, wat zeer gezond is. De bank is zeer begaan met het wel en wee van de leden. Ja leden, want de Rabobank is niet zomaar een bank. Het is een coöperatieve bank die erg meeleeft met haar klanten.

Toen kwam de corona crisis en moest in verband met gezondheidsredenen het bankgebouw aan de Zandstraat tijdelijk gesloten worden. Rekeninghouders konden per telefoon contact houden met de bank en men hoeft daardoor niet in die gevaarlijke corona tijd naar buiten. Maar ja, nu zit men met een gebouw waar niemand komt. Dat heeft men niet meer nodig en kan worden afgestoten. En de mensen, die mensen die de bank willen bezoeken, ach die vinden wel andere wegen en het bevordert de creativiteit.

Sinds enkele weken heeft de bank een nieuwe manier gevonden om mensen bezig te houden, de pinautomaat op het Europaplein is gesloten wat mensen die geld nodig hebben dwingt om uit te wijken naar Boxmeer, maar dat zijn veelal ouderen en gehandicapten en mensen die niet aan internet bankieren kunnen of willen doen, die hebben tijd genoeg en kunnen met hun rollator, rolstoel of scootmobiel mooi op en neer. Dat vult hun dag en het is reuze gezond.

Bij het constateren van zoveel altruïsme voel ik spontaan tranen opwellen in mijn ooghoeken en ik wil daarom graag een beroep doen aan de bestuurders van de Rabobank: stop alstublieft met ons te pamperen en laat ons, zoals een jaar geleden, zelf onze bankzaken regelen. Zoals het nu gaat worden wij doodgeknuffeld. De jaarlijkse kostenverhoging van de betaalrekening mag u desnoods achterwege laten.

Jan van Gemert, Gennep

Meer berichten