De N271 kent nog steeds gescheiden rijstroken voor snelverkeer en landbouwverkeer.
De N271 kent nog steeds gescheiden rijstroken voor snelverkeer en landbouwverkeer.

Geen betonnen blokken maar 'broodjes' voor scheiding rijstroken N271

Verkeer en vervoer 341 keer gelezen

GENNEP/HEIJEN | Voordat in 2018 een definitieve oplossing is bedacht en uitgewerkt voor de N271 bij Gennep en Heijen worden alvast de betonblokken, die sinds eind vorig jaar de rijstroken scheiden, vervangen door zogeheten 'broodjes', platte langwerpige betonblokken.

De provincie Limburg blijft een voorkeur houden voor een weg met 2x1 rijbaan met een parallelbaan voor landbouwverkeer. Niet hoge betonblokken maar 'broodjes' moeten de rijstroken gaan scheiden. Een definitieve oplossing moet echter nog gevonden worden, maar gedeputeerde Eric Geurts gaf gisteren aan dat dit zijn voorkeur heeft.
De N271 werd vorig jaar aangepast nadat op 20 oktober 2015 een dodelijk ongeluk was gebeurd waarbij een automobilist op een tractor botste. Op de rijksweg werd toentertijd nog een maximum snelheid van 100 kilometer gehanteerd. Landbouwverkeer was er niet toegestaan maar werd wel gedoogd. Na het ongeluk werden betonnen middengeleiders geplaatst om de rijbanen te scheiden. De linkerrijstrook (maximum snelheid 80 kilometer per uur) is bestemd voor auto's, motoren en vrachtwagens en de parallelbaan is alleen bedoeld voor landbouwverkeer. Die wijziging leverden de gemeente Gennep en de provincie Limburg veel kritiek op. Ook werd een protest-rit gehouden door CDA en VVD, die meer dan 1.500 handtekeningen inzamelden om van de N271 weer een autoweg te maken.

Meer over de maatregelen voor de N271 bij Gennep en Heijen in nieuwsblad De Maas Driehoek van dinsdag 25 oktober.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant