Onder meer succesverhalen moeten het winkelend publiek naar Cuijk lokken. (archieffoto: Diana Derks)
Onder meer succesverhalen moeten het winkelend publiek naar Cuijk lokken. (archieffoto: Diana Derks)

Lokale ambassadeurs moeten 'kwaliteiten' Cuijk 'branden'

Politiek 398 keer gelezen

CUIJK | De gemeente Cuijk wil in februari 2017 een plan van aanpak presenteren voor de (city) branding van Cuijk. Zowel beschikbare kavels als nieuwbouwwoningen moeten nadrukkelijker onder de aandacht komen van woningzoekenden en potentiële ondernemers. Een belangrijke rol wordt toegedicht aan Cuijkse ambassadeurs 'die de kans krijgen om succesverhalen te delen'.

Nu de economie aantrekt, wil Cuijk zich meer gaan profileren als 'aantrekkelijke woon-, werk- en leefgemeente'. Niet alleen beschikbare bedrijfs- en woonkavels moeten voor het voetlicht worden gebracht, ook wil Cuijk verhalen, 'best practices' en andere vormen van 'story telling' inzetten om een positief beeld van de gemeente te creëren bij de verschillende doelgroepen (bedrijven, wonen, toerisme, retail/centrum). Cuijkenaren met een succesverhaal zullen als ambassadeur worden ingezet om dit doel te bereiken. "City Branding moet niet alleen deel uitmaken van gemeentelijk beleid maar ook onderdeel van de gemeenschap", aldus het college van B en W, dat in februari de campagne, acties en budgettering voor city branding wil presenteren.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant