Afbeelding

Zelfscanning en Scan & Go bij Albert Heijn Gennep

Zakelijk 3.477 keer gelezen

GENNEP | Vanaf 8 mei, volgende week dinsdag kunnen klanten bij Albert Heijn Gennep twee nieuwe manieren van afrekenen gebruiken. "We gaan starten met zelfscannen en scan & go, aldus Ruud van der Laan, ondernemer in Gennep."

Zelfscanning werkt als volgt . Om te starten met zelfscan dient de bonuskaart gescand te worden. Dan kan de klant een handscanner gebruiken. Klanten gaan hun eigen boodschappen scannen tijdens hun boodschappentrip. Dat houdt in dat alle producten welke in de kar, of tas gaan eerst gescand moeten worden. Dan kan er tijdens het boodschappen doen dus al netjes ingepakt worden.

Aan het einde van de "boodschappentrip" wordt de scanner op de daarvoor bestemde plek terug gehangen. De klant gaat vervolgens naar een van de betaalpalen op het "zelfscanplein" en scant zijn of haar bonuskaart.  Vervolgens worden de boodschappen afgerekend .

Nadat de betaling is afgerond ontvangt de klant de kassabon. De kassabon hebben klanten nodig om het uitgangspoortje te openen.

Op het zelfscanplein is altijd een service-medewerker aanwezig . Deze medewerker assisteert , controleert en biedt hulp waar nodig.

Zelfscanning kan overigens ook met de mobiele telefoon . Hiervoor downloaden klanten de Appie App. Verder werkt het dan nagenoeg hetzelfde als met de handscanners.

Scan & Go is iets anders dan zelfscanning. Bij scan & go maakt men geen gebruik van een handscanner. De klant doet boodschappen en scant de artikelen uiteindelijk zelf aan het einde van de trip door de winkel. Ook dat gebeurt op het zelfde "zelfscanplein" bij de afrekenpunten aldaar. Dit zijn dezelfde afrekenpunten die klanten wellicht kennen van Ikea of AH to Go.

Omdat elke boodschappentrip anders is hebben we besloten om beide vormen in onze winkel te implementeren.  Voor wat kleine, snelle boodschappen is scan & go ideaal. Voor een volle kar is het weer handiger om zelfscan te gebruiken.

Het spreekt voor zich dat ook de traditionele manier van afrekenen gewoon blijft zoals die is. Gewoon gezellig bij een van de dames of heren afrekenen aan de kassa is natuurlijk ook geen probleem.

Voornoemde nieuwe systemen zijn al bij ruim 200 filialen van Albert Heijn in gebruik. We hopen hiermee onze service weer uit te breiden. Het is makkelijk , snel en overzichtelijk.  Het gemak om niet alles 5 keer in de hand te hebben voor het in de keukenkastjes of de koelkast terecht komt.

Zowel bij zelfscanning als bij Scan & Go is er altijd assistentie op het "zelfscanplein". Deze servicemedewerker helpt waar nodig en controleert steekproefsgewijs. Deze steekproeven worden door het systeem aangegeven.

Afbeelding
Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant