Afbeelding

'Patiënten tevreden over Maasziekenhuis'

Gezondheid 70 keer gelezen
BEUGEN - Patiënten van het Maasziekenhuis Pantein zijn zeer tevreden over de klantgerichtheid en de kwaliteit van de medische en verpleegkundige zorg. Dat is de belangrijkste conclusie uit het klanttevredenheidsonderzoek onder de patiënten van de functieafdelingen röntgen en bloedafname.

De cliëntenraad voert elk voorjaar een onderzoek uit. Dit jaar gebeurde dat voor de tweede keer met behulp van tablets en laptops ‘op de werkvloer’ in het ziekenhuis.

[image=211148]

Aanbevelingen
Uiteraard zijn er altijd wensen. Zo is één van de aanbevelingen om meer bekendheid te geven aan de intensieve samenwerking van het Maasziekenhuis met onder andere het Radboudumc en de Sint Maartenskliniek.
In totaal kwam de cliëntenraad tot 20 aanbevelingen, waarvan sommige al zijn gerealiseerd of gepland staan. Bijvoorbeeld de herinrichting van de verkeerssituatie op het voorplein. Eén van de voorstellen is om bij bepaalde poliklinieken voor iets minder inkijk - en dus meer privacy - te zorgen met behulp van planten. Een andere wens is om iets meer drinkvoorzieningen (water- en koffieautomaat) dichterbij wachtruimten te plaatsen. Tot slot mag de voordelige dagkaart voor parkeren beter onder de aandacht worden gebracht en stelt de cliëntenraad voor om noodpakket (toilettasje) beschikbaar te stellen bij een onverwachte opname.

Luisteren
De bevindingen over het Maasziekenhuis zijn goed. “Het is een prettig en overzichtelijk ziekenhuis, de mensen spreken onze eigen taal, geen poespas en ze zijn vriendelijk”, zo citeert voorzitter Jacques Cuppes van de cliëntenraad in zijn toelichting enkele veel voorkomende reacties van patiënten. “Ten aanzien van de medische zorg antwoordden de patiënten dat er goed naar ze wordt geluisterd en dat daar ook iets mee wordt gedaan.”

Contact
Patiënten en bezoekers van het Maasziekenhuis die meer informatie wensen over dit onderzoek, de onderliggende stukken willen inzien, algemene vragen hebben, opmerkingen kwijt willen óf hun ervaringen willen delen een e-mail kunnen sturen naar het secretariaat van de Cliëntenraad: .

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant