Logo kliknieuws.nl/maasdriehoek
Zonder grote evenementen deze keer een horecasamenwerking in campagne 'Oh heerlijke zomer in Boxmeer'.
Zonder grote evenementen deze keer een horecasamenwerking in campagne 'Oh heerlijke zomer in Boxmeer'.

Horeca samen: ‘Oh heerlijke zomer in Boxmeer’

  •   358 keer gelezen

BOXMEER | De 25 Boxmeerse horeca-ondernemers ondervinden brede steun bij het opzetten van hun campagne ‘Oh heerlijke zomer in Boxmeer’. Met deze boodschap brengen ze onder de aandacht hoe omvangrijk én gevarieerd het horeca-aanbod in het dorp Boxmeer is.

Waar in andere jaren de samenwerking wordt gezocht bij de grotere evenementen als Koningsdag, kermis en Daags na de Tour, hebben de ondernemers in de Boxmeerse horeca-branche elkaar nu gevonden in een brede campagne. Deze is gericht op de eigen inwoners, het Land van Cuijk en Noord-Limburg, maar ook op de mensen die deze regio opzoeken voor een (fiets)vakantie, zoals de gasten in hotels, op vakantieparken en campings.

Horeca in het zonnetje
Net als in de rest van de wereld is de horeca een van de sectoren die keihard werden getroffen. “Maar we willen niet bij de pakken gaan neerzitten”, zegt Guido Heutink van De Baronie en De Piek. Hij, Sven Janssen van Riche en De Bock en Bas van der Bruggen van Zuss sloten zich aan bij initiatiefnemer Nikki Ronnes van De Douairière voor een campagne om de Boxmeerse horeca in het zonnetje te zetten.

Steun
Bijzonder te spreken zijn ze over de steun die ze voor deze campagne links en rechts ondervonden. Het gemeentebestuur wilde geen financiële steun geven, maar hielp wel bij de daadwerkelijke uitvoering. Zo zijn de led-panelen bij de entree van het dorp voor een zestal weken ter beschikking gesteld. “Wij zijn heel blij met de samenwerking van de horeca en willen als gemeentebestuur hen graag ondersteunen”, zegt burgemeester Karel van Soest. Het Centrum Management en de stichting voor recreatie (STER) kwamen met een geldelijke bijdrage over de brug. Samengevoegd met de financiële bijdrage van 25 horeca-ondernemingen leidde dat tot een mooi budget.

De campagne
“Omdat het wat verspreid zit, valt het misschien niet altijd op, maar het is echt enorm wat Boxmeer op horeca-gebied te bieden heeft”, vindt Nikki Ronnes. Pagina-grote advertenties en spandoeken verspreid door het dorp zijn enkele van de uitingen waarmee die boodschap verteld zal gaan worden, evenals de genoemde led-borden.

Daarnaast verschijnt binnen enkele dagen een filmpje op Facebook. Daarin is ook aandacht voor enkele andere aspecten van de aantrekkelijkheid van Boxmeer, zoals cultuur, het aangename winkelgebied en de wandel- en fietsmogelijkheden in De Maasheggen.

Positieve kanten
“Elk nadeel heeft zijn voordeel, zullen we maar zeggen”, aldus Guido Heutink. “Nu we de grote evenementen moeten missen, kunnen we wat meer aandacht geven aan een andere kijk op wat de horeca in Boxmeer heeft te bieden.”

Meer berichten