Welke telefooncontacten zijn er mogelijk | Kliknieuws
Logo kliknieuws.nl/maasdriehoek
Telefonisch contact hebben kan kort ter controle zijn óf voor een langer gesprek.
Telefonisch contact hebben kan kort ter controle zijn óf voor een langer gesprek. (Foto: )

Welke telefooncontacten zijn er mogelijk

  •   keer gelezen

Je zit, helemaal in deze corona-tijd, alleen thuis maar je hebt altijd wel de telefoon om contact te houden met anderen. Dat kan op verschillende manieren bij diverse instanties waarvan er drie in dit artikel belicht worden.

Door Ans Stoub

Telefooncirkels van SWOC
De opzet van de telefooncirkels van SWOC (Stichting Welzijn Ouderen Cuijk) is dat op alle werkdagen in de ochtend er kort contact is met de aangemelde deelnemers. Een vrijwilliger van SWOC belt de eerste persoon van de vier of vijf deelnemers van de betreffende telefooncirkel. Na een korte uitwisseling belt die persoon de tweede van de lijst die vervolgens weer de volgende belt. De laatste deelnemer belt tenslotte de vrijwilliger van SWOC waarmee de cirkel rond is. Voor de deelnemer die zelf niet in staat is om een volgende deelnemer te bellen, is er de mogelijkheid van de stercirkel. Dat is een cirkel waarvan de deelnemers allemaal door een vrijwilliger van SWOC zelf gebeld wordt. Door de telefooncirkels hoeft niemand bang te zijn dat men aan de aandacht ontsnapt mocht er iets zijn. Men kan zich aan (laten) melden bij de SWOC via telefoonnummer 0485-574440 keuzenummer 4 of via mailadres - infobalie@swocuijk.nl

Luisterlijn van MAX
De Luisterlijn is landelijk georganiseerd via nummer 0900 – 0767. De Luisterlijn is alle dagen van de week anoniem te bereiken via 0900 0767 (lokaal tarief). Op - www.deluisterlijn.nl- is er ook de mogelijkheid om met vrijwilligers te mailen of te chatten, fijn voor mensen die slecht horen. De Luisterlijn biedt een luisterend oor, maar is er niet om medische vragen te beantwoorden. Per telefoon mag maximaal 4x per 24 uur contact gezocht worden. Chatten kunt u van 10.00 tot 22.00 uur, maximaal 3x per dag.

De Zilverlijn van het nationaal ouderenfonds
De Zilverlijn is een landelijke beldienst voor als u behoefte heeft aan een praatje of een goed gesprek. Om u aan te melden kunt u een formulier op de site (laten) invullen – https://mijn.ouderenfonds.nl - of bellen naar 088 344 2000 (gratis). U kunt dan kosteloos wekelijks of tweewekelijks op een vast dagdeel een telefoontje krijgen voor een gesprek van ongeveer 20 minuten.

Meer berichten