Een nieuwe winkel met nóg meer vers, gemak en voordeel | Kliknieuws
Logo kliknieuws.nl/maasdriehoek
Miranda Huijsmans, winkelmanager bij Albert Heijn Boxmeer.
Miranda Huijsmans, winkelmanager bij Albert Heijn Boxmeer. (Foto: Dirk Brand)

Een nieuwe winkel met nóg meer vers, gemak en voordeel

  •   keer gelezen

BOXMEER | Het lange wachten is voorbij. De deuren aan de Koorstraat 10 zijn vandaag van het slot gegaan. “Het team van Albert Heijn Boxmeer heeft enorm hard gewerkt aan de nieuwe winkel. Het resultaat is geweldig. We hebben één van de mooiste winkels van Nederland.”

Heel Boxmeer heeft natuurlijk de verbouwing van de nieuwe Albert Heijn op de voet gevolgd. Met name de updates via de Facebookpagina van de super wisten geregeld te aandacht te grijpen. Nu is het dan eindelijk klaar en is de winkel geopend. Volgens winkelmanager Miranda Huijsmans is deze verbouwing zeer voorspoedig verlopen. “We hadden vanaf het begin tot het eind een fijne aannemer. Tuurlijk zijn we tegen dingen aangelopen. Het eruit halen van de vloer bijvoorbeeld, dat duurde langer dan gepland. Maar over het algemeen zijn we niet tegen gekke dingen aangelopen.”

Albert Heijn tiendaagse
De laatste week van november is gebruikt voor de zogenaamde AH tiendaagse. “In die tien dagen gebeurt eigenlijk alles” legt Miranda verder uit. “Dan wordt het leegstaande winkelpand in razend tempo omgetoverd tot gloednieuwe Albert Heijn. Gisteren zat er bijvoorbeeld nog geen Gall & Gall in, nu wel. Het gaat echt onvoorstelbaar snel!” De supermarktketen is dusdanig groot dat er landelijk per week twee vestigingen onder handen worden genomen. Grote groepen vakmensen lopen dan af en aan om de winkel klaar stomen en de puntjes op de ‘i’ te zetten. Dit maal in Boxmeer, maar volgende week staan ze mogelijk in Leeuwarden of Spijkenisse.

Ruimer assortiment
Nu is de winkel dan eindelijk geopend. Met ruim een kilometer aan extra schapruimte is de nieuwe Albert Heijn flink groter geworden. En dat zie je terug in het assortiment. “In de oude winkel konden we niet het hele assortiment kwijt. Dat is hier verleden tijd. In onze nieuwe Albert Heijn vind je nóg meer vers, gemak en voordeel.”

Miranda gaat vervolgens dieper in op al het lekkers dat nu in de winkel te vinden is. “Zo is er een wereld aan groenten en fruit, verser dan vers. Gisteren geoogst, is vandaag bij ons in de winkel. Maar denk ook eens aan het gevarieerde aanbod van versgebakken brood. Alleen al voor die heerlijke geur zou je een bezoek moeten brengen aan onze vernieuwde bakkerij.”

Een primeur voor Albert Heijn Boxmeer is de zogenaamde Markthal. “Hier is werkelijk alles te vinden voor ontbijt, lunch én borrel. Denk aan de lekkerste vleeswaren en kaas, gemaakt door vakmensen uit de regio”; streeckgenoten zoals Albert Heijn deze producten liefkozen noemt. Maar ook de lekkernijen van iets verder weg hebben een thuis gevonden in de Markthal. Van heerlijke buitenlandse kaasjes tot tapas, en van salades tot borrelhapjes.”

Technologisch hoogstandje
De nieuwe Boxmeerse Albert Heijn is een waar paradepaardje binnen de supermarktketen. Zo beschikt de winkel nu over een hoogwaardig vernevelingssysteem - ook wel dry-misting genoemd - om het groente en fruit langer vers te houden. “Het zit zo: de nevel verhoogt de luchtvochtigheid en heeft een koelend effect. Hiermee voorkomen we dat de producten vocht verliezen. Maar het maakt de groeten ook niet zwaarder.”

Nieuw voor Boxmeer zijn de zelfscanmogelijkheden. Via de handterminal, je smartphone of de zelfscanners bij de uitgang, kan eenvoudig en snel worden afgerekend. “Maar geen zorgen, de reguliere kassa’s blijven bestaan. Dat vinden heel veel mensen nog steeds de fijnste manier van afrekenen.”

Miranda is met name bijzonder trots op de nieuwe elektronische schapkaartjes. “Daarop zijn alle reguliere- en Bonusprijzen altijd up-to-date en tonen de labels ook automatisch informatie over levering en beschikbaarheid. Makkelijk toch?” Bijkomend voordeel van deze schapkaartjes is de enorme besparing in tijd en vooral papier. Het is dus ook nog eens een stuk duurzamer.

Kom langs
Uiteraard zal deze technologie het sociale vlak niet uit de winkel verdrijven, verre van. Juist het maken van een gezellig praatje en de gemoedelijke sfeer, maakt de Boxmeerse Albert Heijn uniek. “We maken tijd voor dat praatje en geven extra aandacht aan de klant door ervoor te zorgen dat net dat ene product waar de klant naar vraagt er op tijd is.” Dit gegeven stond al hoog in het Boxmeerse AH vaandel, en zal aan de Koorstraat dan ook niet anders zijn. “Samen maken we er iedere dag een feestje van, en daarbij is iedereen uitgenodigd!”

Meer berichten