Het nieuwe logo van gemeente Land van Cuijk.
Het nieuwe logo van gemeente Land van Cuijk. Foto: Gemeente Land van Cuijk.

Nieuw wapenschild van gemeente Land van Cuijk verbindt historie met de toekomst

Algemeen 1.088 keer gelezen

LAND VAN CUIJK | Het samengaan van gemeenten Boxmeer, Cuijk, Grave, Mill en Sint Hubert en Sint Anthonis tot gemeente Land van Cuijk hoort natuurlijk een nieuw logo en dito huisstijl. Ontwikkeld door het Cuijkse Di-Visie branding studio is dit nagelnieuwe logo donderdag 27 mei digitaal gepresenteerd.

“Ik denk dat we er in geslaagd zijn om een prachtig logo te ontwerpen met daarin een stukje historie en een blik op de toekomst” vertelt burgemeester Antoine Walraven van de gemeente Mill en Sint Hubert. Hiermee wordt er gedoeld op de accolades, klassieke leestekens welke worden gebruikt om te laten zien wat bij elkaar hoort. De moderne vorm van de accolade is blokhaak. Juist door deze twee samen te voegen ontstaan de vorm van de het klassieke wapenschild, dat alle vijf gemeenten in hun logo’s hanteren. Zo blikt het logo in één keer vooruit en terug naar het verleden.

Di-Visie
Het ontwerp komt van de creatieve geesten van Di-Visie. “We vonden het heel belangrijk dat een bureau uit Land van Cuijk dit mocht doen” vertelt wethouder Bouke de Bruin van gemeente Boxmeer. Twaalf bureaus werden uitgenodigd om zichzelf te presenteren. Hieruit zijn er vervolgens vier gekozen om met uitgewerkte voorstellen te komen. “We verheugen ons er over dat we zoveel kennis en kunde in onze nieuwe gemeente aantreffen. Het was nog behoorlijk lastig om te kiezen uit alle kwalitatief hoogwaardige voorstellen” aldus wethouder De Bruin. “Uiteindelijk hebben we echter gekozen voor Di-visie omdat dit bureau als geen ander een voorstel presenteerde waarin de rijke historie, de moderne tijd en de kwaliteiten van de nieuwe gemeente samen komen.” 

Het nieuwe beeldmerk zal ook zijn invloed hebben op de nieuwe huisstijl, de visuele identiteit van de nieuwe gemeente. Dit zal te zien zijn op diverse huisstijldragers zoals briefpapier, wagenpark, vlaggen, brochures en relatiegeschenken. De huisstijl wordt gevormd door onder andere een logo, maar ook door kleur, typografie (lettertype), vormentaal en fotografiestijl. Di-visie zal de komende tijd op basis van dit nieuwe logo de bijpassende huisstijl verder uitwerken.


Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant