Afbeelding

Mill 'koploper' in zakelijke dienstverlening

Zakelijk 41 keer gelezen
MILL - Hoe hard lopen gemeenten als het gaat om dienstverlening aan ondernemers? In opdracht van de Kamer van Koophandel (KvK) Brabant is hiernaar voor de tweede keer onderzoek gedaan. De gemeente Mill en Sint Hubert scoorde het beste van alle gemeenten in Noordoost-Brabant en mag zich in deze regio ‘koploper 2013’ noemen.

Net als andere gemeenten in de regio is Mill en Sint Hubert per telefoon en e-mail benaderd door een ‘mysteryguest’. Deze deed zich voor als ondernemer en stelde vragen als: ‘Ik wil een lunchroom beginnen met licht alcoholische dranken, welke vergunning heb ik nodig?; Mag ik mijn bedrijfsnaam aan mijn pand hangen? Mag ik als startende webshop-ondernemer mijn schuur als opslag gebruiken?’ Doel was om na te gaan hoe snel en deskundig gemeenten zijn in hun dienstverlening aan ondernemers.

[image=233885]

Mill en Sint Hubert bleek uit te blinken en mag zich koploper 2013 in de regio Noordoost-Brabant noemen. “Onze basishouding is: vandaag gaat het goed, morgen willen we het nog beter doen. En we proberen van buiten naar binnen te denken; ons te verplaatsen in de ondernemers die bij ons aankloppen”, aldus gemeentesecretaris Henri de Bekker. Hij kreeg uit handen van hoofd Regiostimulering Gijs Bosch van de Kamer van Koophandel Brabant een oorkonde. Een eervolle vermelding was er verder voor Boekel, Bernheze en Den Bosch. Boekel was de snelste stijger in Noordoost-Brabant. Eerder liet de dienstverlening nog te wensen over. Inmiddels staat er een ruime voldoende. Bernheze viel op door de adequate en vriendelijke telefonische dienstverlening. Den Bosch maakte een enorme sprong voorwaarts als het gaat om e-mailverkeer.
Erik de Ridder, wethouder in Tilburg en regionaal ambassadeur van het VNG- programma ‘Beter en Concreter’, prees eerder het onderzoek naar de gemeentelijke dienstverlening van de Kamer van Koophandel Brabant. “Er zijn prachtige voorbeelden verzameld van hoe het moet. Die voorbeelden zal ik landelijk uitdragen. Compacte en concrete dienstverlening met een glimlach, daar gaat het om.” De Kamer van Koophandel Brabant zet zich al jaren in voor het verbeteren van dienstverlening aan ondernemers en volgt gemeenten als het gaat om prestaties op dat vlak. Uit het nieuwste onderzoek blijkt dat er nog wel hordes te nemen zijn. De KvK Brabant is gemeenten die (verder) voorop willen lopen, graag van dienst.
Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant