Afbeelding

Wit paasei wint het van melk

Algemeen 62 keer gelezen
Dat chocolade vooral met Pasen in trek is, is geen nieuws. Vier van de tien Nederlanders eten in de aanloop naar en tijdens Pasen meer chocolade; van die vier geven er gemiddeld drie aan echt véél meer chocolade te consumeren. Dat maakt onderzoeksbureau Valuewait bekend, dat onderzoek deed en onder andere concludeerde dat het witte paasei het populairst is.

[image=94692]

Bijna een kwart van de 800 ondervraagden geeft de voorkeur aan witte chocolade, gevolgd door het melkchocolade eitje (17%). Het minst favoriete eitje is het eitje met drankvulling: dat haalt slechts 2%.
Verder blijkt tweederde van de Nederlanders te denken dat kinderen in de Paashaas geloven. Of dat ook echt zo is, heeft Valuewait niet onderzocht. Opvallend is overigens dat waar veel Nederlanders denken dat hun kroost in de Paashaas gelooft, slechts een op de tien Nederlanders ook echt paaseieren verstopt…
Een kwart van de Nederlanders heeft het huis versierd, waarvan 4,6% het hele interieur heeft omgetoverd. Pasen wordt met name gezien als een religieus feest, alhoewel een ander onderzoek juist weer aantoont dat de helft van de Nederlanders niet weet wát er precies gevierd wordt.

[image=94691]

Meer informatie staat op www.valuewait.nl.
Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant