Bart Schouteten (vormgever bij Imagro) en wethouder Janine van Hulsteijn onthullen het toeristische beeldmerk.
Bart Schouteten (vormgever bij Imagro) en wethouder Janine van Hulsteijn onthullen het toeristische beeldmerk. Foto: Malou Slungers fotografie

Nieuwe uitstraling zet toerisme in Gennep verder op de kaart

Toerisme 233 keer gelezen

GENNEP | Met meer dan een miljoen overnachtingen per jaar vormt toerisme een belangrijke pijler in de gemeente Gennep. Met het routeboek versterking vrijetijdseconomie wil de gemeente haar toeristische positie nog verder verstevigen. Eén van de projecten uit dit boek is een binnenkort te lanceren toeristische website voor de gemeente. Vooruitlopend hierop is een nieuwe toeristische uitstraling gepresenteerd.

Bij de start van het project bekeek de gemeente welke positionering voor Gennep passend is. "Gennep is sterk in natuur, cultuur en stiekem herbergen we ook veel ambacht. Daarnaast veert Gennep al eeuwen mee met de ontwikkelingen. Dat maakt onze gemeente veelzijdig. Vestingstad, keramiekstad, wielerstad, spoorstad, ooievaarsstad, zorgstad, stad van Norbertus et cetera", aldus wethouder Janine van Hulsteijn (VVD). Het toeristische beeldmerk sluit daar naadloos op aan. Door de losse elementen en de verschijningsvormen kan dit nieuwe beeldmerk meebewegen met de kern Gennep en de omliggende dorpen. Met de nadruk op samen, want het beeldmerk mag breed gebruikt worden. Iedereen kan het gebruiken - met inachtneming van enkele richtlijnen - zolang het maar bijdraagt aan de (toeristische) promotie van gemeente Gennep. Het beeldmerk is straks voor iedereen te downloaden vanaf de nieuwe toeristische website.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant