Het prijswinnende logo van Schouwburg Cuijk prijkt ook op een koffiekopje van het theater.
Het prijswinnende logo van Schouwburg Cuijk prijkt ook op een koffiekopje van het theater.

Di-visie pakt brons op 'WK' met logo Schouwburg Cuijk

Algemeen 448 keer gelezen

CUIJK | Di-visie heeft voor het logo van de Schouwburg Cuijk een belangrijke ontwerpprijs gewonnen in een internationale verkiezing. Het design van het Cuijkse communicatiebureau kreeg een bronzen onderscheiding in de categorie 'Logo New: Europe' van de WOLDA, dat het WK voor logo's wordt genoemd. Ook het door Di-visie ontworpen logo voor Condoomfabriek kreeg een bronzen plak.

"We zijn ontzettend trots op deze erkenning", vertelt creative director Erik van de Ven van Di-visie. "Een logo ontwerpen is een lang, creatief proces, een intensieve samenwerking tussen ontwerper en opdrachtgever. Het gaat daarbij om een identiteit voor decennia. Het is een enorme verantwoordelijkheid, niet iets dat je zomaar even doet."
De WOLDA (Worldwide Logo Design Award) is de enige wereldwijde competitie voor logo design. In het verleden vielen ook de logo's van Albert Heijn en de gemeente Amsterdam in de prijzen. "Een prachtige, internationale erkenning voor vakmanschap en professionaliteit", stelt Van de Ven trots.
De verkiezing wordt ondersteund door meer dan honderd design-organisaties en -opleidingen, en meer dan twintig (internationale) media-partners. In totaal werden in de vijf verschillende categorieën meer dan vijfhonderd logo's ingestuurd, uit in totaal 39 landen. Daarvan kreeg slechts een twintigtal een gouden, zilveren of bronzen onderscheiding.
Het logo van het Haagse Condoomfabriek, de op één na grootste fabrikant van voorbehoedsmiddelen in Nederland, viel in de prijzen vanwege de simpele, herkenbare visuele weergave van bescherming en betrouwbaarheid. Volgens Van de Ven onderscheidt het logo van de Schouwburg Cuijk zich omdat het verband legt met het negentiende eeuwse gebouw, dat in 2015 werd gerenoveerd.
"Het logo is tegelijkertijd imposant, maar ook vriendelijk en open", legt hij uit. "Het moeilijke was dat we een identiteit moesten ontwikkelen die bij de mensen en visie van de Schouwburg paste, maar ook naadloos op de markante architectuur aansloot. Dat het aangaan van die uitdaging is beloond is heel erg mooi."

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant