<p>Sponsordoeken van de flamboyante zakenman Peter Gillis sieren de ballenvangers en andere plekken langs het sportpark van Olympia&#39;18.</p>

Sponsordoeken van de flamboyante zakenman Peter Gillis sieren de ballenvangers en andere plekken langs het sportpark van Olympia'18.

(Foto: Kliksport)

Hatseflats! Olympia’18 is een bijzondere sponsor rijker

  •   keer gelezen   Sport

BOXMEER | Olympia’18 is een bijzondere nieuwe sponsor rijker. De flamboyante recreatie-ondernemer Peter Gillis, bekend van het tv-programma ‘Massa is Kassa’, is als sponsor ingestapt bij de Boxmeerse voetbalvereniging. “Het begon met een geintje, maar inmiddels hangen zijn doeken overal op ons sportpark”, vertelt voorzitter Robert Philips van de Vrienden van Olympia.

Door Martijn Schwillens

Gillis is eigenaar van Oostappen Groep Vakantieparken, een keten van recreatiebedrijven in Nederland en België. De Brabander is echter vooral bekend vanwege zijn kolderieke uitspraken in het SBS6-programma ‘Massa is Kassa’. Zo sieren zijn one-liners ‘Hatseflats’, ‘Kende Da?’ en ‘Daar word ik foxwild van’ al menig t-shirt. De sponsoring kwam toevallig tot stand, vertelt Philips, met zijn bedrijf Bureau Aard tevens accountant van Gillis. “Hij stuurde mij een appje dat hij hoofdsponsor was geworden van Olympia Boys (Ommel), waarop ik teruggrapte dat hij de verkeerde Olympia was gaan sponsoren. ‘Wa mot da kosten dan?’, vroeg hij en zo kwam van het een het ander.”

‘Je bent de verkeerde Olympia gaan sponsoren’

Vertrouwen is goed, maar...
Inmiddels zijn de afbeeldingen van Peter Gillis en zijn vriendin Nicol (en de BV van Peter Gillis) overal en nergens terug te vinden. Zo sieren zijn uitspraken en afbeeldingen onder meer de korte zijde van het hoofdveld. Ook zijn de sponsoruitingen terug te vinden op veld 2 en bij de ingang. “Zoals dat bij hem gaat, grapte hij eerst nog: ‘Voor dat bedrag kan ik Olympia overnemen’, maar sinds hij ons is gaan sponsoren toont hij ook een grote betrokkenheid met onze club”, verzekert Philips. Zo was Gillis (geschat vermogen 220 miljoen euro) onlangs te gast op het Olympia’18-sportpark om de sponsoruitingen met eigen ogen te bekijken. “Want vertrouwen is goed, maar controleren is beter, is niet voor niks zijn lijfspreuk. Het mooiste was vooral dat hij alle tijd nam om met de vrijwilligers van onze onderhoudsploeg in gesprek te gaan. Uiteraard onder het genot van een worstenbroodje. Hij had ook allerlei gadgets meegenomen. Zakelijk is hij keihard, maar hij heeft een hart van goud en is een echt een verenigingsman. We gaan hem ook eens uitnodigen als special guest bij de Vrienden van Olympia.”

Sponsoring welkom
De sponsoring van Gillis is welkom, al staat Olympia’18 er volgens Philips ondanks de coronacrisis prima op. “We zijn niet rijk, maar de financiële situatie is zo dat we aan het kijken zijn of we iets kunnen terugdoen voor onze horecasponsors die toch hard geraakt zijn en of een contributiekorting voor het volgend seizoen een optie is voor onze leden”, besluit hij.

Meer berichten