Reconstructie Brugstraat Gennep definitief

  •   keer gelezen   Verkeer en vervoer
GENNEP - De Brugstraat in Gennep gaat na de bouwvakvakantie grondig op de schop. In februari maakt het Gennepse college bekend dat de ontsluitingsweg van het centrum van Gennep een nieuwe herinrichting met twee gescheiden rijbanen krijgt, vandaag presenteerde wethouder Jan Welles het definitieve ontwerp voor de reconstructie.

Bij de reconstructie wordt Brugstraat (het traject tussen het Hart van Gennep en de Weverstraat) verdeeld in drie zones. Zo wordt het wegvlak tussen het Hart van Gennep en Brugstraat-Prins Bernhardlaant ingericht als 30 kilometerzone. De beide kruisingen met 't Straatje en de Prins Bernhardlaan worden verhoogd aangelegd. De beide plateaus moeten snelheidsremmend werken. Bovendien krijgt de weg hetzelfde uiterlijk als de straat in het Hart van Gennep. Voor de trottoirs wordt het hetzelfde materiaal gebruikt. Ook de bomenstructuur komt overeen.

[image=303766]

De zone tussen Prins Bernhardlaan en de Weverstraat blijft 50 kilometergebied, met een wefgdek van asfalt. De weg bestaat uit twee rijbanen met een groene middenberm. De bomen die hier worden gebruikt komen uit de Willem Boyeweg. Daar wordt de bomenrij uitgedund.
In deze zone maken fietsers en auto's gebruik van de rijbaan, die wordt voorzien van een extra zebra.

[image=298062]

In het reconstructieplan wordt de prins Bernhardlaan (derde zone) heringericht met twee afzonderlijke rijbanen en een brede groene middenberm. Het parkeerplaatsje op de kop van de straat (bij de Brugstraat) verdwijnt. Daar komen parkeerplaatsen langs de rijbanen voor in de plaats.
Meer berichten