Ronald Loeffen, bedrijfsleider van Electro World De Smid.
Ronald Loeffen, bedrijfsleider van Electro World De Smid.

Electro World De Smid wil klanten ontzorgen

Zakelijk 685 keer gelezen

HAREN | Natuurlijk vond hij het spannend. Bedrijfsleider Ronald Loeffen opende twee jaar geleden de deuren van Electro World De Smid in Haren. Hij had vertrouwen in de toekomst, maar zijn verwachtingen werden overtroffen. "We groeien flink. De trouwe klanten van vroeger weten ons weer te vinden en ook veel nieuwe klanten komen graag naar Haren."

"We willen de klanten verrassen en ontzorgen", geeft Loeffen als redenen aan voor het succes. In de afgelopen twee jaar is de naamsbekendheid van Electro World De Smid flink gegroeid. "Vroeger was De Harense Smid erg bekend in deze regio. Gelukkig weten steeds meer mensen de weg naar Haren weer te vinden. Ze zijn verrast door het ruime aanbod, zoals televisies, pannen tot huishoudelijke apparatuur. Maar niet alleen wij hebben een zeer gevarieerd aanbod, ook 'buurman' DE SMID Lifestyle. Beide winkels versterken elkaar. Bij de Lifestyle-afdeling is er ook een enorm aanbod. Van verlichting (de collectie is uitgebreid met zowel sfeer- als functionele verlichting), bankstellen, tafels, kasten, stoelen tot fietsen. Mensen kunnen voor de gehele inrichting in huis bij ons terecht. Iedereen is welkom om lekker rond te lopen en te snuffelen." Hij vervolgt: "We vinden beleving heel belangrijk. Op de nieuwe meubelafdeling hangen bijvoorbeeld ook televisies en hebben we een aantal zitkamers gecreëerd. Zo kan de klant zelf zien en voelen wat de mogelijkheden zijn."

Ontzorgen
Electro World De Smid wil de klant ontzorgen. Het begint al als de klant de zaak binnen komt lopen. Ze kunnen rustig de producten bekijken, maar uiteraard altijd om een professioneel advies vragen. Als ze tot een aankoop overgaan, regelt De Smid alles. Van vervoer, installeren tot daar waar nodig ophangen. "Het moet allemaal perfect zijn. Wij zijn pas tevreden als de klant dat ook is. Met onze service kunnen we ons onderscheiden van andere bedrijven."

Informatieavonden
Regelmatig geeft Electro World De Smid informatieavonden. Zoals onlangs over de overstap van gas naar elektrisch koken. Centraal stond hoe je dat aanpakt en waar je allemaal op moet letten. "Er is een groeiende vraag naar elektrisch koken. Dit komt ook doordat klanten vaak hun eigen energie opwekken via zonnepanelen. We merken dat veel klanten daar vragen over hebben. Daarnaast is er de keuze uit een keramische, inductie- of klassiek elektrische kookplaat. Het verschil kwam eveneens aan bod tijdens de bijeenkomst net zoals welke pannen het beste gebruikt kunnen worden. De reacties van de klanten waren geweldig. Ze waren er echt veel mee opgeschoten en dat heeft geleid tot meerdere aankopen. En ook hierbij regelen we alles voor de klant; van inbouwen tot installeren."

Ontwikkelen
De toekomst ziet er goed uit voor Electro World De Smid. "We zijn altijd bezig met vernieuwing. Het is belangrijk om de wensen van de markt te volgen en daarop in te spelen. Stilstaan is geen optie, we blijven ons ontwikkelen." Bij Electro World De Smid is er nu een leuke actie. Bij aankoop van een televisie krijg je 20 procent korting op tv-meubels. Meer weten over het aanbod? Kijk dan op de website www.desmidelektro.nl.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant