Hans, Roy en Wesley Jordaans. (Foto: Hans van der Poel)
Hans, Roy en Wesley Jordaans. (Foto: Hans van der Poel)

Eetwinkel opent twee zaken in Oss

Zakelijk 8.931 keer gelezen

OSS | Eetwinkel Ussen en Eetwinkel de Heihoek zijn sinds deze week de nieuwe namen van beide zaken in Oss. Vers, ambachtelijkheid en gastvrijheid staan hoog op de lijst.

Hans Jordaans begon als 14-jarige in de zaak bij zijn broer, de toenmalige snackbar De Heihoek, gevestigd in het gelijknamige winkelcentrum in Oss. Een tweede filiaal volgde in 1980 in Winkelcentrum Ussen. Vanaf 1988 nam Hans samen met een compagnon de zaak over. De laatste besloot er twee jaar geleden mee te stoppen, waardoor De Heihoek en Ussen echte familiebedrijven werden. Roy en Wesley – Hans’ zonen – kregen de liefde voor het werk met de paplepel ingegoten. Beide werken vanaf hun twaalfde mee in de zaken en zijn sinds 10 jaar mede-eigenaar.


Uitgebreid assortiment
Gasten weten De Heihoek en Ussen te vinden vanwege hun uitgebreide assortiment menu’s, broodjes, salades, frites en snacks. Maar waar de zaken echt bekend om staan zijn de zelfgemaakte producten: schnitzels, saté, hachee, hamburgers, maar ook sauzen zoals pindasaus en satésaus worden allemaal gemaakt naar eigen recept. “Mensen kunnen dus bij ons terecht voor een lekkere kop koffie, lekkere lunch of uitgebreid diner. We hebben voldoende zitplaatsen binnen en met mooi weer brengen we de sfeer naar ons terras, waar bij beide zaken ook nog eens zo’n vijftig zitplaatsen zijn”, aldus Hans.

Dezelfde sfeer, nieuwe uitstraling

In 2014 is Ussen geheel verbouwd, twee jaar later volgde ook De Heihoek. Er werd meer ruimte, comfortabele zitplaatsen en een warme sfeer gecreëerd. Dit merkte Hans direct in het gedrag van zijn gasten. “Voor de verbouwing kwamen gasten vooral afhalen, we zagen meteen een groot verschil doordat ze nu vaker bleven zitten om hun maaltijd bij ons op te eten. Mensen zijn erg te spreken over de fijne sfeer in onze zaken. Deze sfeer gaat dan ook zeker niet veranderen, wel krijgen we nog de echte Eetwinkel uitstraling. De moderne uitstraling van Eetwinkel is een van de redenen waarom we ons bij de club aansluiten.”
De twee Eetwinkels zullen nog meer inzetten op lokale marketing. “We behouden onze vrijheid als ondernemers en kunnen zelf onze koers bepalen, maar worden daarin ondersteund. Tevens vinden we het contact met andere ondernemers erg belangrijk, zodat we ervaringen en inspiratie kunnen delen”, sluit Hans af.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant