Advertorial

Een goedlopende webshop: nuttige tips

  •   keer gelezen

Een makkelijke afhandeling van bestellingen en vooral een snelle en correcte verzending van pakketten is een van de aspecten waar je het eerste aan denkt bij het beginnen van een webshop. Er zijn meer zaken die je in het oog moet houden. Het is uiteindelijk de som der delen die een digitale winkel succesvol maakt. Een aantal nuttige tips voor een goedlopende webshop. 

Verzending pakketten

Je hebt inkomende en uitgaande pakketten en je wilt daar niet te veel tijd en moeite aan kwijt zijn. Een blik op Keendelivery scheelt een hoop tijd en moeite. Zowel zelf zakelijke pakjes verzenden als deze ontvangen van je leveranciers is een verademing wanneer je gebruik maakt van dit verzendplatform, dat zelfstandig de opties bekijkt en uitkiest voor de beste, meest betrouwbare en snelste verzending wereldwijd. 

Fotografie

Zonder direct in technische details te treden: besteed aandacht aan de fotografie van je product. Iedereen heeft wel een familielid of kennis met geschikte fotoapparatuur. Wanneer deze zich enkele minuten inleest in het fotograferen van producten voor een webshop, weet hij al wat de bedoeling is. Met messcherpe fotografie en goed gekozen achtergronden verkoop je beter. Hou daarbij de continuïteit en uniformiteit in de gaten door steeds dezelfde manier van fotograferen aan te houden en de foto’s steeds op dezelfde manier te snijden en eventueel bewerken. 

Sociale media: hou het luchtig en gezellig

Net als in een winkelstraat zijn mensen online, dus ook in jouw webwinkel, aan het shoppen en dat moet vooral gezellig zijn. Waar in een fysieke winkel een glimlach ook helpt, breng je via een luchtige en vriendelijke toon op je sociale kanalen diezelfde glimlach over. Een grapje mag, mits niet te lomp. Ook een kijkje achter de schermen wekt sympathie. Probeer niet met elke post iets te verkopen (laat de welbekende call to action achterwege!), maar vooral te informeren. En laat je teksten nakijken door iemand die de taal (beter) beheerst. 

Website: makkelijk, persoonlijk en vindbaar

Diezelfde luchtige toon en gezelligheid voer je door op je website. Spreek de klant persoonlijk aan alsof hij te gast is, zorg voor overzichtelijke navigatie en creëer een systeem waarbij de klant zo veel mogelijk gerelateerde opties te zien krijgt. Het kopje ‘Over ons’ is een mooie manier om iets over de geschiedenis van je webshop te vertellen, alsmede de motivatie erachter. De veelgehoorde tip dat mensen niet te veel tekst willen zien, betekent overigens niet dat je het allemaal ultrakort moet houden. Investeer daarom desnoods in professionele schrijvers, die je webshop in een moeite door beter zichtbaar maken op de zoekmachines. 

Meer berichten