Wachtrijen bij Voedselbank Oss weggewerkt
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=5087640&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=kliknieuws.nl/oss&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=534,535,536,537,538,539" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Logo kliknieuws.nl/oss

Wachtrijen bij Voedselbank Oss weggewerkt

  •   299 keer gelezen

OSS | Het was iedereen een doorn in het oog: de lange wachtrijen voor de deur van de Voedselbank voor Oss en Omgeving in de Rossinistraat in Oss. Het bestuur en de vrijwilligers van de Voedselbank hebben daarom vorige week een nieuw systeem van uitgifte ingevoerd. De wachtrijen behoren voortaan tot het verleden. Alle klanten van de Voedselbank krijgen voortaan een tijdsperiode toegewezen waarin ze hun pakket kunnen ophalen.

Verder begint de Osse Voedselbank langzaam om het systeem van een gewone supermarkt in te voeren. Daarvoor zijn nu winkelwagentjes aangeschaft, waarmee de klanten tijdens de uitgifte kunnen rondrijden, zodat ze niet meer met zware tassen hoeven te zeulen. Het is de eerste stap naar het supermarktmodel, waarbij de klanten meer eigen keuze kunnen bepalen in de producten die ze krijgen. Een aantal Voedselbanken in het land hanteren al zo'n supermarktmodel. Wanneer het in Oss ingevoerd gaat worden, is nog niet bekend. "Laten we eerst maar eens een tijdje met de veranderingen van nu ervaring opdoen", aldus voorzitter Bert Elberse.

Vrijwilligers
Hij benadrukt dat de wijzigingen van nu al behoorlijk veel vragen van de vrijwilligers die werken bij de Voedselbank. "Door het systeem van tijdsloten, is de periode van uitgifte wel verlengd. Onze vrijwilligers moeten een uur meer investeren bij het verstrekken van de producten en we moeten de voedselpakketten ook een uur eerder klaar hebben."

Toename van 25 procent
Naast het wegwerken van de wachtrijen, maakte ook de toename van het aantal klanten het noodzakelijk naar de manier van uitgifte te kijken. Vorige week maakt de Voedselbank bekend dat er afgelopen jaar tien procent meer klanten zijn geholpen. Een nadere bestudering van de cijfers leert dat er in het jaar 2018 zelfs een toename van ongeveer 25 procent is geweest. Deze is met name in de tweede helft van het jaar tot stand gekomen. De stijging van het aantal klanten blijft vooralsnog alleen maar toenemen.


<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=5087640&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=kliknieuws.nl/oss&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=534,535,536,537,538,539" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Meer berichten
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=5093038&size=160x600&promo_sizes=120x600&promo_alignment=center&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=kliknieuws.nl/oss&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=534,535,536,537,538,539" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=10661553&size=160x600&promo_sizes=120x600&cb=[CACHEBUSTER]&promo_alignment=center&referrer=kliknieuws.nl/oss&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=534,535,536,537,538,539" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>

Poll

<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=5087101&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=kliknieuws.nl/oss&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=534,535,536,537,538,539" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=5099676&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=kliknieuws.nl/oss&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=534,535,536,537,538,539" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>