Will Spoor van EUROPAC. (Foto: Hans van der Poel)
Will Spoor van EUROPAC. (Foto: Hans van der Poel)
Koop Lokaal

24/7 bereikbaar met EUROPAC Telefooncentrale

Zakelijk 1.225 keer gelezen

Tegenwoordig verwacht een klant dat een bedrijf altijd bereikbaar is. Dankzij de EUROPAC Telefooncentrale is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaarheid voor iedere organisatie mogelijk. Speciaal opgeleide en getrainde medewerkers van EUROPAC beantwoorden de telefoon met de juiste bedrijfsnaam. "Geen bandje of stemcomputer, maar persoonlijk contact met het gekozen bedrijf is een verademing voor de klant."

Sinds begin dit jaar is EUROPAC naast de alarmcentrale gestart met EUROPAC Telefooncentrale als apart bedrijf. Directeur Will Spoor vertelt gedreven over de mogelijkheden van zijn nieuwe bedrijf. "In dit mobiele tijdperk, verwachten we dat iedereen honderd procent bereikbaar is, maar dat is niet altijd het geval. Belt een klant naar een winkel en wordt er niet opgenomen, dan belt deze naar de volgende winkel of gaat verder zoeken op internet. Ben je als ondernemer in onderhandeling met een potentiële klant en de telefoon gaat, dan zorgt dat voor onrust: wat is het belangrijkste, de klant of de telefoon? Er zijn talloze situaties denkbaar waarbij het prettig is wanneer je zeker weet dat de telefoonafhandeling in goede handen is." 

Diensten op maat
Momenteel maken uiteenlopende bedrijven gebruik van EUROPAC Telefooncentrale. De serviceverlening varieert van het opnemen van de telefoon tijdens piekmomenten tot aan een complete klantenservice. De medewerkers van de Telefooncentrale beantwoorden de telefoon met de bedrijfsnaam van de opdrachtgever en geven antwoord in stijl van het bedrijf. Will Spoor: "We bieden verschillende pakketten aan. Bereikbaarheid tijdens de weekenden, vakanties, avonduren, tot aan 24 uur per dag, 7 dagen in de week."
Daarnaast zijn diverse soorten dienstverlening mogelijk. Van het beantwoorden van de telefoon tot aan het functioneren als klantenservice of helpdesk voor een bedrijf door middel van bijvoorbeeld het beantwoorden van mails en het afhandelen van storingen. "De service kan geheel op maat met de opdrachtgever worden afgesproken. Van telefoonopvang in piekmomenten tot aan het informatie verschaffen naar aanleiding van veelvoorkomende vragen. Op het gebied van storingen kunnen we bijvoorbeeld de meldingen aannemen, maar ook filteren waarbij we onderscheid maken of we een medewerker moeten oproepen of dat de storing kan wachten tot de volgende dag. Daarmee ontlasten we een bedrijf doordat hun monteur niet midden in de nacht wordt gebeld voor een storing die niet acuut is en later kan worden opgelost.  Voor de beller is het heel prettig dat men bij een melding persoonlijk contact heeft. Daarmee het gevoel krijgt dat hij of zij gehoord is en dat draagt weer bij aan een positieve mening over het bedrijf. De opdrachtgever ontvangt een heldere rapportage waaruit blijkt welke inkomende telefoons er zijn geweest, welke acties zijn ondernomen en wat de status is. Op deze manier is men exact op de hoogte."

Ontzorgen
Op basis van de behoefte heeft Will Spoor van de Telefooncentrale een apart bedrijf gemaakt. "Vanuit de alarmcentrale is onze bezetting gebaseerd op 24/7 dienstverlening. Daarbij merkten we dat er behoefte is aan bereikbaarheid en persoonlijk contact. Vanuit de alarmcentrale zijn we gewend kort en bondig heel doelgericht de telefoon te beantwoorden. Daar is geen tijd voor uitgebreide telefonische informatie en afhandeling. Vandaar dat gekozen is voor een apart bedrijf met een eigen huisvesting." 
EUROPAC Telefooncentrale is gespecialiseerd in de telefonische bereikbaarheidsdiensten voor externe bedrijven. Voor de ondernemer biedt de Telefooncentrale een professionele invulling van de eigen organisatie. Een dienst op maat, waarmee de ondernemer wordt ontzorgd. Will Spoor: "Wij voelen ons een verlengstuk van de ondernemer zonder dat we in de zakelijke afwikkeling gaan zitten."
 

Will Spoor van EUROPAC. (Foto: Hans van der Poel)
Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant