Logo kliknieuws.nl/oss
Elise van Gent.
Elise van Gent.

Osse centrumondernemers creatief tijdens coronacrisis

  •   keer gelezen   Zakelijk

Wat doen centrumondernemers tijdens deze coronacrisis? We maakten een rondje.

Elise van Gent (You&Me bij Elise)
"We hebben een Fashion box bij Elise ontwikkeld. Bij de kleding zit een fotocollage hoe ze alles kunnen combineren. En wat te denken van tijdschriften en een bak popcorn. Het is echt ons ding geworden. Ook bezorgen we kleding -die we presenteren op Facebook- thuis."

Frank Erren (Schoenmode Erren-Ekstijn)
"Centrummanagement Oss werkt keihard om de lokale ondernemers te helpen. Het parkeren is bijvoorbeeld gratis, fietsen is tijdelijk toegestaan in de stad, de website www.dewinkeliervanhier.nl is ontwikkeld en op Facebook staan mooie filmpjes; noem maar op. Er is onder de ondernemers een enorme saamhorigheid om meer bezoekers naar het centrum te trekken. Uiteraard houden we ons allemaal aan de voorschriften van het RIVM. Gelukkig zien we afgelopen week dat steeds meer mensen weer naar de stad komen. Dat zie ik ook in mijn zaak. Mensen kunnen ook een afspraak maken voor private shopping."

Herman Teeuwen (HT Sports) 
"Onze werknemers in Oss en Rosmalen (zelf ben ik thuis) doen het perfect en hebben het lekker druk. Veel mensen komen naar onze zaken voor artikelen voor hardlopen, wandelen en skeeleren. En wat te denken van fitnessartikelen. Sportscholen zijn dicht en om thuis aan de gang te blijven, is er een enorme vraag naar. Het wordt zo goed verkocht dat onze leveranciers echt gas geven om nieuwe artikelen te leveren. Wij kijken naar de behoeften van de klant en springen daar op in. Spullen als voetbalschoenen, tennisrackets hockeysticks worden nu veel minder verkocht. Laten we hopen dat onder andere die sporten snel weer door mogen gaan."

Peter van Lieshout (Opera Men)
"Het is nog geen volle bak, maar ik merk dat we in het Osse centrum langzaam in het 'normale stramien' komen. Eerst waren heel veel deuren dicht, maar zo'n 60 procent van de winkels is nu weer open. In onze markt (kleding en schoenen) zie je dat door het mooie weer steeds meer mensen op zoek gaan naar iets nieuws om aan te trekken. Ze kunnen uiteraard langskomen tijdens onze openingstijden, maar ook een afspraak maken voor private shopping. Er zijn al heel veel aanvragen binnengekomen. Op deze manier kunnen mensen op hun gemak door de winkel lopen en geven wij ze een professioneel advies. Uiteraard houden wij onze aan alle richtlijnen van het RIVM en hebben we bijvoorbeeld schermen geplaatst. De veiligheid van de klanten en onze medewerkers staat voorop."

Mirella Theunisse (Boetiek de Kiep)
"
Het is een hele andere manier van winkelen geworden. Niet teveel mensen tegelijk in de winkel, de klanten op 1,5 meter afstand helpen, gepaste kleding op een apart rekje terughangen, zodat we dit de volgende dag weer terug in de rekken kunnen hangen, pinapparaat na een pintransactie schoonmaken, vele malen onze handen wassen. Deze manier van werken staat lijnrecht tegenover wat de klant bij ons gewend was. Maar we zijn er ons terdege van bewust dat de nieuwe manier van helpen niet anders kan, voor de veiligheid van onszelf en onze klanten. Je ziet gelukkig wel dat klanten hier steeds beter aan wennen. Wij proberen dit dan ook in goede banen te leiden. Onze deuren gaan open vanaf 9.30 tot 17.00 uur. Willen of kunnen klanten niet op deze tijden, dan kunnen ze een afspraak maken voor private shopping. Ook hebben we al voor vele klanten leuke sets uitgezocht en bij hun thuis afgegeven, waar ze het op hun gemak kunnen passen. Op social media zijn we extra actief met korte filmpjes waarin we de kleding showen en er wat over vertellen. Op deze manier blijven we toch in contact met onze klanten, wat wij erg belangrijk vinden."

Meer berichten