Jacqueline Snellen van Kookstijl.
Jacqueline Snellen van Kookstijl.

‘Krijgen veel reacties dat mensen het winkelen missen’

Zakelijk 1.428 keer gelezen

OSS | “Wat een jaar is het geweest! Verhuisd naar een nieuwe plek, waar we zeer warm zijn ontvangen. Gestart met kooksessies in de winkel; de reacties waren heerlijk enthousiast. Nieuwe producten en leveranciers ontdekt. Nieuwe fijne mensen toegevoegd aan het team. En corona wat hier allemaal dwars doorheen sijpelde’, schrijft Kookstijl op de Facebook-pagina. Een bijzonder jaar was het zeker voor onderneemster Jacqueline Snellen. 

“We hebben een druk jaar achter de rug. Door corona zijn mensen het koken gaan (her)ontdekken. Bakken is populairder dan ooit. En toen kwam de lockdown, kort voor dé drukste week van het jaar. De roosters waren ingevuld, alle voorraden bijgevuld: we waren helemaal klaar om keihard te knallen. Ook de kerstvakantie is normaal gesproken een drukke periode, maar het is helaas zoals het is.” De dag na de lockdown kwam het personeel bij elkaar. “We waren er ziek van. Maar samen besloten we te kijken wat we konden gaan doen. Gelukkig hadden we sinds een paar maanden onze webwinkel. De afgelopen weken loopt dat goed, we zijn blij dat veel mensen ons weten te vinden. We bezorgen alles netjes thuis. Deze omzet is een druppel op een gloeiende plaat, maar we laten zien dat er we er zijn. Verder zijn we actief op social media en plaatsen we regelmatig filmpjes.” Snellen vindt een webwinkel een goede aanwinst voor het bedrijf, maar er gaat niets boven het ‘echte winkelen’. “We krijgen veel reacties dat mensen het winkelen missen. Laten we hopen dat als het straks weer mag, de lokale ondernemers worden gesteund. Want je wil producten toch proberen, zien en aanraken. Advies en service in een winkel is heel belangrijk.”

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant