De winnaar Elles van Asseldonk. Links op de foto staat juryvoorzitter Karin Visser, tevens lid van het College van Bestuur van De Leijgraaf.
De winnaar Elles van Asseldonk. Links op de foto staat juryvoorzitter Karin Visser, tevens lid van het College van Bestuur van De Leijgraaf.

Prijs voor 'besloten Marktplaats' voor verkoop schoolboeken

Onderwijs 1.553 keer gelezen

VEGHEL | Studente Elles van Asseldonk van ROC de Leijgraaf heeft afgelopen week De Leeuwenkuil gewonnen. Tijdens dit jaarlijkse evenement op De Leijgraaf pitchen studenten ideeën om het onderwijs op de school verder te verbeteren. De 19-jarige oud-leerlinge van het Fioretti College in Veghel opperde het plan om een 'besloten Marktplaats' te ontwikkelen waar studenten schoolboeken kunnen kopen en (door)verkopen. "Ik liep zelf tegen dit probleem aan. Zodoende ontstond het idee", aldus Elles.

"Ik heb hier bijna drie jaar op school gezeten", vertelt de studente uit Veghel. "En in die periode veel boeken moeten kopen. Sommige boeken waren best wel duur en die staan nu bij mij in de kast stof te happen. Zodoende ontstond het idee om een besloten Marktplaats voor De Leijgraaf te ontwikkelen waar studenten schoolboeken kunnen kopen en kunnen (door)verkopen."

'Prachtige pitches'
Elles nam het tijdens De Leeuwenkuil op tegen drie andere studenten(groepjes). "We hebben prachtige pitches gekregen van onze studenten", kijkt Karin Visser, lid van het College van Bestuur en juryvoorzitter tijdens deze editie, terug op het evenement. "We gaan met Elles een afspraak maken om te kijken hoe we dit idee verder kunnen uitwerken en uiteindelijk kunnen realiseren. In het verleden hebben we dat ook al gedaan met het Financieel Spreekuur en De Leijgraaf App."
Het idee van Elles kon rekenen op grote steun van de publieksjury (andere studenten). Die veelvoud aan stemmen gaf uiteindelijk de doorslag. Elles wint tevens een geldprijs van duizend euro. De andere ideeën die werden gepitcht, waren een app voor internationale stages, een computergame om het leren van 'saaie oefenstof' leuker te maken en vloerpanelen in alle schoolgebouwen om energie mee op te wekken.

Meer vermaak
De organisatie van De Leeuwenkuil was in handen van studenten Marketing & Communicatie. Voor de afgelopen editie brachten zij enkele wijzigingen in het programma aan. "Omdat we het publiek meer wilde vermaken", legt medeorganisator Mees van Schaijk uit. "Er waren in totaal vier pitches, die werden onderbroken door een pauze waarin studenten en andere bezoekers konden genieten van gratis kip (via De Leijgraaf Foodtruck) en ijs. Voor het podiumprogramma hadden we bewust gekozen voor een illusionist en een quiz met mooie prijzen. Dit zorgde voor een mooie afwisseling van het programma en meer vermaak voor de bezoekers."

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant