ICT'er Joran Quinten uit Veghel ontwikkelde een platform waar vragen en ideeën samenkomen.
ICT'er Joran Quinten uit Veghel ontwikkelde een platform waar vragen en ideeën samenkomen.
CORONAVIRUS

'Op Meierijstad Connect komen vragen en ideeën samen'

Algemeen 763 keer gelezen

VEGHEL | De initiatieven om elkaar te helpen schieten uit de grond. Dat viel ICT'er Joran Quinten uit Veghel ook op. Hij ontwikkelde een platform waar alles digitaal bij elkaar komt. "Meierijstad Connect verbindt ons met elkaar", aldus Joran.

Zonder te reizen mensen bij elkaar brengen. Daarmee ging Joran aan de slag. De Veghelaar wilde graag iets terug doen in deze ellendige tijd. Hij vertelt hoe het idee van Meierijstad Connect is ontstaan: "In deze tijd hebben we elkaar nodig. We staan er niet alleen voor. Kun jij je buren ergens mee van dienst zijn? Of kun je juist wel wat hulp gebruiken? Bijvoorbeeld met de kinderen of bij het doen van boodschappen. Misschien heb je een hond die nodig uit moet worden gelaten of zoek je simpelweg wat afleiding? Ik zie overal om ons heen initiatieven ontstaan. Mensen en organisaties met ideeën om deze tijd fijner, makkelijker en gezelliger te maken. Op Meierijstad Connect komen de vragen en ideeën samen."


Wat gebeurt er met de data?

Joran: "We controleren je gegevens en voegen het toe aan de interactieve kaart wanneer we vinden dat het een nuttige bijdrage is. In de regel gebeurt dit binnen een dag. Als we vinden dat er nog informatie ontbreekt, of als er een reden is dat we het niet plaatsen, laten we dat altijd even weten."


Rare tijd
Naast het aanbieden van initiatieven heeft Joran onlangs een nieuwe optie toegevoegd aan de kaart. Zo is het ook mogelijk om een hulpvraag in te dienen. "Je kiest een plekje op de kaart en voegt daar het initiatief, de vraag, het idee of de dienst aan toe." De interactieve kaart is overzichtelijk en makkelijk te gebruiken. Joran vervolgt: "Op de kaart zie je wie er in je buurt graag wil helpen. Vind je niet wat je zoekt? Stel dan gewoon je vraag. Want iedereen kan wel wat hulp gebruiken in deze rare tijd", vindt hij.

Eén oogopslag
Joran hoopt dat Meierijstad Connect een centraal, digitaal punt wordt waar alles en iedereen samenkomt, zowel aanbod als vraag. "We zien veel acties, aanbod -en hulpvragen. Op Meierijstad Connect is alles in één oogopslag te zien. Door onze kennis en krachten te bundelen kunnen we elkaar helpen. Ik hoop daar met mijn platform iets aan bij te dragen."
In principe kan iedereen iets toevoegen op de kaart. Volgens Joran is dat heel gemakkelijk. "Het platform is gebruiksvriendelijk. Je hoeft geen account aan te maken. Na het beantwoorden van vijf vragen, komt het verzoek bij mij binnen. Ik beslis of het op Meierijstad Connect komt." De kans dat Joran het goedkeurt, is erg groot. "Alleen hele commerciële initiatieven weiger ik. Dat past niet bij dit platform. Maar ben je een profitorganisatie met een leuk idee. Gewoon indienen."

Vragen of feedback
Deze tool is bedoeld om snel contact te leggen tussen vraag en aanbod. Constructieve feedback is altijd welkom.
Heb je ideeën om bepaalde onderdelen beter te maken, laat het Joran weten via: connect@qtnconsulting.nl. De website is hier te bezoeken.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant