Logo kliknieuws.nl/stadskrantveghel
<p>Ted Kempers, icoon in de geschiedenis van de Veghelse middelbare school, en en Wil van Bunschoten.</p>

Ted Kempers, icoon in de geschiedenis van de Veghelse middelbare school, en en Wil van Bunschoten.

(Foto: Margot van Kleef)

Nieuwe banken en logo voor ZwijsenHof

  •   keer gelezen

VEGHEL | Bij het ZwijsenHof zijn zaterdagmiddag drie tuinbanken geplaatst. De bankjes die rondom de oude Plataan staan, zijn bedoeld om de contacten tussen de verschillende bewoners en eigenaren van ZwijsenHof te bevorderen, van jong tot oud. Tevens werd zaterdag het nieuwe logo onthuld. 

De drie tuinbanken zijn gerealiseerd op basis van een budget afkomstig van het Oranje Fonds in verband met Burendag. “Harry van Kempen heeft samen met Frits Robben, allebei bewoners van het ZwijsenHof, de banken gemonteerd en het hout behandeld. De leverancier kon ze voor dit bedrag niet in elkaar zetten, vandaar dat dit in eigen beheer is gedaan”, laat Jorrit Diepstraten, bewoner van het ZwijsenHof weten.


Bewoners Ted, Will, Trudy en Harrie testen de bankjes uit.

Ted Kempers
De banken werden door Ted Kempers onthuld. Hij is de oudste bewoner van het ZwijsenHof. “Ted is 89 jaar en vroeger wiskundeleraar op het Zwijsen College geweest. Bijzonder dus dat hij de bankjes officieel wilde onthullen.”

Huisstijl
Om het oude gebouw van het Zwijsen nog meer een eigen, herkenbaar gezicht te geven, hebben Jorrit en zijn broer Barthe recent een logo ontworpen. “Dit logo is inmiddels zichtbaar op de bewegwijzeringsbordjes bij de entrees en in de gangen en sinds zaterdag ook zichtbaar op de vlag. In de huisstijl komt de rode kleur terug, wat van oudsher de kleur van de school is. Vandaar ook de rode voordeuren. Het beeldmerk in het logo geeft het bovenste gedeelte van de toren bij de vijver weer, met de voor het Zwijsen kenmerkende pluimpjes op het dak”, besluit Jorrit. Het logo werd zaterdag middels het hijsen van de vlag officieel onthuld aan de bewoners.


Jorrit en zijn broer Barthe hijsen de vlag.

Meer berichten