Edwin van den Boom (L) en Frits van Eerd (R) ondertekenen het contract.
Edwin van den Boom (L) en Frits van Eerd (R) ondertekenen het contract.

Blauw Geel ‘38 houdt vast aan huidige naam, Jumbo verlengt toch sponsorschap

Sport 3.496 keer gelezen

VEGHEL | Het verzoek van hoofdsponsor Jumbo Supermarkten om de naam van voetbalclub Blauw Geel ’38 te veranderen, gaat niet door. Het bestuur van de Veghelse voetbalclub stelt nadrukkelijk dat het om een 1 aprilgrap gaat. Een grap die samen met de Jumbo, Kliksport, Blauw Geel en WIM Creative Agency werd opgezet. Toch is er wel degelijk nieuws!

De grap werd bedacht door WIM Creative Agency. Het reclame- en communicatiebureau wist zo op ludieke wijze de aandacht te vestigingen op de samenwerking tussen Jumbo Supermarkten en Blauw Geel ‘38/Jumbo. Zowel Kliksport, Jumbo’s CEO Frits van Eerd als de voorzitter van Blauw Geel ‘38/Jumbo Edwin van den Boom waren hier vooraf van op de hoogte. 

‘50 appjes’
De grap bleef niet onopgemerkt. De telefoons van Blauw Geel’38, Edwin van den Boom en onze redactie stonden roodgloeiend en het bericht werd meer dan 3500 keer gelezen. “Ik heb meer dan 50 appjes en berichten ontvangen van mensen die totaal op het verkeerde been zijn gezet”, aldus Van den Boom. Hij vervolgt: “Blijkbaar hebben we met onze grap een gevoelige snaar geraakt onder iedereen die de club een warm hart toedraagt.”

Hoofdsponsor
Toch berust het beruchte bericht niet op alleen maar onzin. Jumbo Supermarkten heeft zich wel degelijk opnieuw verbonden aan de Veghelse voetbalclub. De supermarktketen blijft de komende vijf seizoenen hoofdsponsor van Blauw Geel’38/Jumbo. Voorzitter Van den Boom is zeer content met de contractverlenging van Jumbo.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant