<p>Made in Meierijstad: weggegooid geld of een geschikte campagne?&nbsp;</p>

Made in Meierijstad: weggegooid geld of een geschikte campagne? 

Podcast ‘Weggegooid Geld’ neemt citymarketing Meierijstad op de hak

  •   keer gelezen

VEGHEL | Met behulp van peperdure Citymarketing proberen gemeentes zichzelf op de kaart te zetten. Meierijstad probeert internationaal naam te maken met de (Engelse) slogan ‘Made in Meierijstad’. De NPO Radio 5 podcast Weggegooid Geld snapt daar niet veel van en ging op bezoek in Meierijstad om verhaal te halen.

In de podcast praten Stefan van der Hulst en Jan Cees ter Brugge onder andere met Laurens van Voorst van de politieke partij Hart en met Ruud Merks van SP Meierijstad. De makers gingen daarnaast ook de straat op om de stemming onder de bewoners te peilen.

Belachelijk
Van der Hulst en Ter Brugge maken onder andere de citymarketing-kernwoorden ‘ondernemend, daadkrachtig en betrokken’ belachelijk. In Van Voorst vinden ze een medestander. Hij vindt het allemaal vreselijk. Ook met slogan: ‘Made in Meierijstad’ kan hij niks. Zijn eigen optie vindt hij veel beter passen: ‘Brabantser dan dit wordt het niet’.
“We wonen in een mooie gemeente. Dat mag iedereen weten, maar doe niet zo stoer. Ben trots op de Brabantse kleinschaligheid. Dat is de kracht van Meierijstad”, aldus de politiek leider van Hart.

De podcast is hier terug te luisteren: www.nporadio5.nl/podcasts/weggegooid-geld/64354/7-onzinnige-citymarketing.

Meer berichten