Cees van Vliet, Frits van Eerd, Colette Cloosterman - van Eerd en Ton van Veen.
Cees van Vliet, Frits van Eerd, Colette Cloosterman - van Eerd en Ton van Veen.

Jumbo past organisatie aan en zet meer in op online

Zakelijk 1.983 keer gelezen

VEGHEL | Op basis van een uitgebreide strategische analyse heeft Koninklijke Jumbo Food Groep haar nieuwe Meerjarenplan geïntroduceerd met daarin een aanscherping van de koers. De nieuwe strategie is erop gericht de sterke positie van Jumbo verder uit te bouwen in zowel de winkels als online. Tegelijkertijd past het bedrijf haar topstructuur aan. Het aantal bestuurslagen gaat van drie naar twee en zal voortaan bestaan uit een Raad van Commissarissen en een Directie. 

Het nieuw samengestelde directieteam - onder leiding van Frits van Eerd - wordt verantwoordelijk voor de uitvoering van de aangescherpte strategie. De Raad van Bestuur houdt op te bestaan, bestuurders Colette Cloosterman-van Eerd en Ton van Veen worden - met het oog op toekomstige successie en passend bij hun individuele ambities - toegevoegd aan de Raad van Commissarissen. Daarnaast krijgen zij gedelegeerde verantwoordelijkheden op enkele belangrijke thema’s van het Meerjarenplan. De Centrale Ondernemingsraad heeft inmiddels een positief advies gegeven over de aanpassingen.

Samenstelling Directie
Het vernieuwde Directieteam onder aanvoering van Frits van Eerd bestaat per 28 maart uit Cees van Vliet (Operatie), Frances Franken (Commercie), Ralph Bertrand (Formule), Tim Hehenkamp (Tech & Data), Claire Saes (HR) en Peter van Erp (Finance). De aangepaste topstructuur heeft geen personele consequenties voor andere lagen in de organisatie. De rollen van Theo Willemse (Sales & Operations), Karel de Jong (Supply Chain), Peter Isaac (België) en Douwe Snel (Franchise & Real Estate) blijven ongewijzigd. Zij rapporteren aan Cees van Vliet. Alice Theunissen blijft directeur La Place en rapporteert aan Frits van Eerd.

Aangescherpte strategie
In het kader van de aangescherpte strategie wil Jumbo komende tijd met extra investeringen nog steviger het accent leggen op uitbreiding van haar omnichannel aanpak en verdere kwaliteitsverbetering doorvoeren in het aanbod verse, gezonde en duurzaam geproduceerde voeding tegen altijd lage prijzen. Parallel hieraan bouwt Jumbo aan een versteviging van haar organisatie, met de nadruk op vereenvoudigde bedrijfsprocessen, digitalisering en verbeterde systemen voor ICT en dataverwerking.

Kosteloos bezorgen
Daarnaast wil Jumbo het mogelijk maken dat klanten niet meer extra hoeven te betalen voor de bezorging van online boodschappen. Om dat te bereiken, kijkt het Veghelse bedrijf naar abonnementen of advertenties in haar app. Dat bevestigd de Jumbo tegenover Het Financieele Dagblad.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Het laatste nieuws

Uit de krant