De organisatie is in handen van Ingrid van de Rijdt (L) en Monique van den Berg (R).
De organisatie is in handen van Ingrid van de Rijdt (L) en Monique van den Berg (R).

Tweede Feel good & Shop Event in groter jasje

Algemeen 158 keer gelezen

VEGHEL | Groter, meer diversiteit, ruimere openingstijden en een mooiere entree. Dat zijn vier aspecten die anders zijn dan de eerste succesvolle editie van het Feel good & Shop Event. Op 11 maart en 12 maart kunnen de vrouwen uit Veghel en omgeving zich onderdompelen in de feelgood sfeer en genieten van een gevarieerd aanbod shops in de Koekbouw en de Malerij op de Noordkade. "Voor mannen en kinderen wordt ook gezorgd hoor", lachen de organisatoren Monique van den Berg en Ingrid van de Rijdt.

Het aantal stands wordt vergroot van 70 naar 100. Ook het oppervlak waar de stands komen te staan is groter dan vorig jaar. "Ik hoor de mensen hier al winkelen, zoveel zin hebben we erin", vertelt Monique. Moeite met standhouders zoeken hebben de dames niet ondervonden. "Geïnteresseerden hebben zich massaal aangemeld en zodoende zaten we al snel vol. We hebben een paar lijntjes zelf uitgezet naar webshops die we graag wilden toevoegen aan ons aanbod", verklaart Ingrid.
Terwijl Ingrid druk door de lijst met aanwezigen scrollt en er verschillende uitlicht, vertellen de dames dat zo'n luxepositie niet alleen maar voordelen heeft. "Op sommige onderdelen zaten we al snel vol en dan moet je mensen afwijzen. Dat is nooit leuk." Het enthousiaste duo hoopt op een verdubbeling van het aantal bezoekers. "Van tweeduizend naar vierduizend bezoekers zou helemaal fantastisch zijn. Op beide dagen is het shopevent acht uur geopend."

Aanschuifmomenten
Een hoop standhouders komen uit de regio, maar er zijn ook ondernemers uit Nijmegen, Rotterdam en zelfs Friesland van de partij. "De kleine compacte stands blijven de boventoon voeren. Ze worden afgewisseld met een aantal grotere. Het aanbod in producten verschilt weer enorm." Een blik op de standhouders geeft de dames inderdaad gelijk. Het scala aan producten is zeer divers. "We willen de mensen verrassen met wat er allemaal online verkrijgbaar is. Ons event is een perfecte mogelijkheid om dat eens live te bekijken."
Vorig jaar waren er een aantal lange workshops van één uur of langer. "Daar zijn we een beetje van afgestapt. Er zijn nu aanschuifmomenten. Zo kunnen bezoekers toch actieve dingen doen, maar ze bepalen zelf hoelang. Ervaring leert dat de meeste toch gewoon lekker willen shoppen en rondneuzen." Vrouwen kunnen dus van alles beleven, zien en aanschaffen. Toch hoeven de mannen niet thuis te blijven. "Daar wordt aan gewerkt. Een plaatje luisteren met een goed glas wijn bijvoorbeeld", reageert het duo enthousiast.

Uitdaging
Monique en Ingrid doen alles zelf. Het voordeel daaraan is dat ze alles naar eigen inzicht kunnen invullen. "De voorbereidingen zijn eigenlijk direct gestart na afloop van de eerste editie van het Feel good & Shop Event", geeft Ingrid aan. Het is een hele uitdaging vindt ook Monique. "Absoluut, maar het komt goed. In maart staat er weer een fantastisch evenement hier op de Noordkade."

Kaarten kosten tot 1 januari slechts vijf euro. Bovendien maken kopers van die kaarten kans op shoptegoed en doen ze mee aan winacties voor leuke activiteiten. Voor deelnemers, kaarten en informatie: www.feelgoodshopevent.nl.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant