Afbeelding

Jumbo neemt Smulweb over en ziet marktaandeel groeien

Zakelijk 1.498 keer gelezen

VEGHEL | Jumbo heeft het voornemen om het populaire voedings- en receptenplatform Smulweb over te nemen. Jumbo verwacht veel te kunnen leren van de content op Smulweb, die een verrijking betekent naast de bestaande inhoud van Jumbo.com en de Jumbo app. De supermarktgigant zag het marktaandeel het afgelopen halfjaar groeien naar circa 19 procent.

Met de groei heeft Jumbo de positieve groeiontwikkeling van de voorgaande jaren weten vast te houden. De supermarktketen verwacht deze het komende halfjaar verder uit te breiden door de opening van verschillende nieuwe winkels, waaronder de eerste 25 naar Jumbo om te bouwen EMTÉ supermarkten. Ook steeg de omzet van La Place. Deze groeide in het eerste halfjaar met 30 procent naar 78,5 miljoen euro, onder meer dankzij de opening van zes nieuwe restaurants in binnen- en buitenland.

Smulweb
Jumbo heeft het voornemen om haar strategie gericht op foodbeleving een extra impuls te geven door de geplande overname van Smulweb, Nederlands grootste online voedings- en receptenplatform waar honderdduizenden bezoekers elkaar adviseren en inspireren over lekker eten. Jumbo ziet goede mogelijkheden om Smulweb op een aantrekkelijke en natuurlijke wijze te integreren met Jumbo.com en de Jumbo app en kan zodoende verder invulling geven aan haar omnichannelstrategie. Bovendien zal Jumbo met Smulweb nog meer inzicht krijgen in wat klanten bezighoudt, in hun wensen, behoeften, ideeën en tips. Jumbo verwacht de overname nog deze maand te kunnen afronden. Door deze aanwinst zal de op klantgemak en foodbeleving gerichte strategie van Jumbo een extra impuls krijgen. Smulweb telt per maand meer dan 3 miljoen unieke bezoekers die elkaar adviseren over lekker en gezond eten. Jumbo zal de favoriete gerechten, wensen en tips van Smulweb-gebruikers beschikbaar blijven maken voor iedereen. Jumbo neemt alle activiteiten van Smulweb over, inclusief het magazine Smult. Naar verwachting wordt de transactie nog deze maand afgerond.  "De rijkdom aan recepten en informatie over voeding die we met Smulweb in huis krijgen, vormt een fraaie aanvulling op het bestaande aanbod van Jumbo rondom advies en inspiratie," aldus ceo Frits van Eerd van Jumbo Supermarkten

Groeimotor
Smulweb is zowel in 2016 als 2017 uitgeroepen tot Website van het Jaar in de categorie culinair. Miljoenen bezoekers laten zich op het platform door andere gebruikers adviseren over lekker en gezond eten. Ook halen zij inspiratie uit de brede variëteit aan recepten op Smulweb, met steeds meer aandacht voor gezonde en verantwoorde maaltijden. "Smulweb en Jumbo delen dezelfde passie voor lekker en gezond eten," zegt eigenaar Michiel Slegt van Smulweb. "Bovendien hebben we in Jumbo de ideale groeimotor voor Smulweb gevonden. Gezamenlijk kunnen we dit platform nóg groter laten groeien en voor iedereen in Nederland de mooiste recepten beschikbaar maken."

Belgische markt 
Daarnaast is Jumbo begonnen aan het verkennen van de Belgische markt en zijn de eerste supermarktlocaties bij onze Zuiderburen inmiddels gecontracteerd. Om de introductie op de Belgische markt goed te laten verlopen bouwt Jumbo op dit moment een dedicated organisatie voor Jumbo België op.




 

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant