Afbeelding

Jumbo verstevigt marktpositie

Zakelijk 1.604 keer gelezen

VEGHEL | Supermarktketen Jumbo heeft in 2018 zijn marktpositie verder verstevigd. Dit gebeurde vooral door de overnames van EMTÉ supermarkten, openingen van nieuwe supermarkten, Foodmarkten en gemakswinkels. Het Veghelse supermarktconcern zag de omzet stijgen naar 7,8 miljard euro.

De totaalomzet van Jumbo groeide met 683 miljoen, een stijging van bijna 10 procent (9,6 procent).Door de ombouw van 23 EMTÉ supermarkten, de opening van nog eens twaalf nieuwe Jumbo vestigingen en twee sluitingen groeide het winkelbestand met 33 naar een totaal van 618. Jumbo zag hierdoor haar marktaandeel op de Nederlandse markt stijgen tot ruim 20 procent.
Afgelopen jaar hebben steeds meer huishoudens via Jumbo.com en de Jumbo app boodschappen besteld. De sterke focus op online heeft in 2018 wederom geleid tot een forse groei van de omzet uit deze kanalen. Het aandeel online omzet van Jumbo groeide aan het einde van het jaar door richting 4%.
Voor dit jaar zetten Jumbo en La Place breed in op innovatie en foodbeleving. Na Den Bosch verschijnen er ook distributiehubs in Amsterdam en Middelburg voor de snelgroeiende markt thuisbezorging en in het vierde kwartaal is er de opening van eerste Jumbo winkels in België.
In het najaar van 2018 is gestart met de uitbreiding van het hoofdkantoor, die ongeveer vijfhonderd nieuwe werkplekken op.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant