Afbeelding

BGH: advies op niveau met kennis van zaken

Zakelijk 956 keer gelezen

SCHIJNDEL | Een full-service accountants & adviesorganisatie, om klanten maximale toegevoegde waarde te kunnen bieden. Het is het credo van BGH Accountants & Adviseurs. Sinds 1 januari is het bureau een van de grootste spelers op de regionale markt geworden na een fusie. 'BGH is nu groot genoeg om alles in huis te hebben op het gebied van accountancy, maar klein genoeg om de persoonlijke benadering naar de klant toe te behouden'.

BGH Accountants & Adviseurs begeleidt ondernemers op fiscaal, financieel en bedrijfseconomisch gebied. Dan gaat het naast accountancy en advies ook om diensten als salarisadministratie/HRM, automatisering en bedrijfsoverdrachten. Het complete pakket dus, en zo mogelijk is dat nog completer geworden na de fusie. "Er was behoefte aan schaalvergroting", legt fiscaal jurist en vennoot Martijn Vermunt uit. "Met Contour, met vestigingen in Veghel, Cuijk en Boxmeer, hadden we in het verleden al prima samengewerkt, onze culturen pasten goed bij elkaar. We zijn gesprekken aangegaan en waren er vrij snel uit."

Slagvaardig
Het resultaat is een bureau met 105 medewerkers verspreid over vijf vestigingen in Schijndel, Uden, Nijmegen, Cuijk en Boxmeer. De medewerkers uit Veghel zijn verhuisd naar Schijndel. "Doordat we nu nog meer specialismen in huis hebben, zijn we in staat nog slagvaardiger te handelen", aldus vennoot en registeraccountant Huibert van Aarle. Vanuit Schijndel stuurt hij het team aan dat de regio Uden – Veghel – Oss bedient. "Maar we kijken verder binnen de regio Den Bosch, Eindhoven en Nijmegen. En door de expertise die Contour in het grensgebied met Duitsland had en heeft, zijn wij ook uitstekend in staat grensoverschrijdend te handelen." Onder de naam Euregiotax werkt BGH samen met een Duits accountants- en advieskantoor voor Nederlandse klanten die zaken doen in Duitsland en vice versa. Maar Vermunt en Van Aarle benadrukken dat - hoewel er binnen een grote regio geopereerd wordt – het persoonlijke contact met de klant altijd voorop staat. "Ook de kleine mkb'er en zelfstandige kan bij BGH terecht. Sterker nog, doordat wij nog meer een full-service accountantskantoor zijn geworden, kunnen we deze groep nog beter bedienen." Dat BGH niet alleen op de hoogte blijft van de laatste ontwikkelingen, maar er ook in voorop loopt, blijkt uit de automatiseringsslag die is gemaakt. Met behulp van een aantal softwarepakketten is de digitale verwerking van de administratie geoptimaliseerd. "Een factuur wordt op basis van herkenning automatisch geboekt", legt vennoot en accountant Patrick Berbers uit. "Dat scheelt een hoop werk omdat je dit niet meer handmatig hoeft te doen. Waar wij voorheen veel bezig waren met de boekhouding, is er nu meer ruimte voor de dienstverlening en service aan onze klanten. Voorheen was er bijvoorbeeld één keer per jaar contact tijdens de jaarrekening. Nu is er – indien gewenst - ieder kwartaal gelegenheid voor advies en begeleiding en kan er ingespeeld worden op ontwikkelingen. De focus komt meer op de actualiteit te liggen. En, een bijkomend voordeel, het gebeurt allemaal in de Cloud. Dus waar ook ter wereld kun je facturen inzien."

Sparringpartner
Het is illustratief voor de manier waarop BGH meegaat in de ontwikkelingen in een wereld die continu verandert. "De rol van een accountant is door de jaren heen wel anders geworden. Een accountant is vandaag de dag meer een adviseur dan enkel iemand van de cijfertjes", aldus Huibert van Aarle. "We zijn een sparringpartner van de ondernemer. Die zijn klanten, het bedrijf en de sector kent. Wij adviseren op financieel, fiscaal en bedrijfseconomisch gebied. Met enthousiasme, betrokkenheid en veel kennis van zaken."

Dit verhaal verscheen eerder in Bedrijvig Veghel.

Afbeelding
Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant