Emiele Meijer (Filiaalmanager), Candy Sanders (Sanders Retail Group) en Tico Schneider (directeur HEMA Nederland).
Emiele Meijer (Filiaalmanager), Candy Sanders (Sanders Retail Group) en Tico Schneider (directeur HEMA Nederland).
+ FOTO'S

HEMA opent nieuwe winkelformule in 'Food Mekka van Nederland'

Zakelijk 6.447 keer gelezen

VEGHEL | De compleet vernieuwde HEMA aan de Hoofdstraat in Veghel is donderdagochtend feestelijk geopend. Wethouder van de gemeente Meierijstad knipte rond 10.00 uur het rode lint door. Het massaal toegestroomde publiek verplaatste zich vervolgens gemoedelijk van buiten de winkel naar binnen. Naast een meer overzichtelijke winkelinrichting, introduceert HEMA Veghel voor de foodafdeling en horeca een pilot van het volledig nieuwe foodconcept 'lekker HEMA'. "Dit is de derde grote HEMA waar we dit concept introduceren", vertelt directeur HEMA Nederland Tico Schneider.



Een tevreden wethouder Goijaarts mocht het lintje doorknippen.

Nadat wethouder Goijaarts had vertelt blij te zijn met HEMA gingen vrijwel direct de eerste producten over de toonbank. Zowel aan de voorkant als aan de achterkant van het pand stond een lange rij. Filiaalmanager Emiele Meijer en Candy Sanders keken tevreden toe. Al sinds 1970 wordt dit franchise filiaal gerund door de Sanders Retail Group. "Volgens mij zijn de eerste indrukken positief. Wijzelf vinden het in ieder geval hartstikke mooi geworden", laat Candy weten. 

Revolutionair
Tico vertelt wat er is veranderd. "De winkel is overzichtelijker ingedeeld in verschillende 'werelden' met een laag-hoog presentatie. Voor de klant is het in één keer duidelijk waar alles in de winkel te vinden is. Zo staan bijvoorbeeld alle damesproducten bij elkaar in de dames-wereld en zijn alle producten voor baby's, van romper tot speelgoed bij elkaar te vinden." Sinds dit voorjaar heeft HEMA haar internationale formule in 386 kleine winkels in Nederland, België en Luxemburg uitgerold. HEMA Veghel is na Maassluis en Tilburg de derde grote HEMA met de nieuwe formule. Tico is onder de indruk: "Het nieuwe concept wijkt, in vergelijking met de vorige HEMA-vestiging hier, revolutionair af."

De eerste inkopen werden meteen gedaan.

'Food Mekka'
Het nieuwe foodcafé springt direct in het oog. De klant kan kiezen het te consumeren in het nieuwe foodcafé of het mee te nemen naar huis of kantoor. "Vers en gezond eten staat centraal. Veghel is toch het 'Food Mekka' van Nederland. Het foodconcept 'Lekker HEMA' past hier dus perfect. Dit is een winkel van de toekomst", vindt Candy. Tico vult aan: "Het is niet ineens een compleet andere winkel geworden. De vaste klanten vinden dezelfde producten van dezelfde kwaliteit als ze gewend zijn. De look en feel is echter helemaal anders. Ik ben trots op het eindresultaat."

De nieuwe foodafdeling trok de aandacht.

Druk
Filiaalmanager Emiele staat te glunderen. Ze is blij dat ze deze 'nieuwe' HEMA mag gaan runnen. "Een bepaalde druk voel ik wel, maar ik heb er vooral zin in. Gelukkig heb ik de beschikking over een gemotiveerd en sterk team", besluit ze.

De champagne vloeide rijkelijk. 

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Emiele Meijer (Filiaalmanager), Candy Sanders (Sanders Retail Group) en Tico Schneider (directeur HEMA Nederland).
Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Het laatste nieuws

Uit de krant