De kinderen van de Uilenbrink komen bij bureau Twee ons communicatie hun eigen kunst bewonderen.
De kinderen van de Uilenbrink komen bij bureau Twee ons communicatie hun eigen kunst bewonderen.

Kunstzinnige samenwerking de Uilenbrink en Twee ons

Algemeen 708 keer gelezen

VEGHEL | Wat is kunst nu eigenlijk? Wat is de relatie tussen kunst en reclame? En hoe maak je zelf kunst? Het zijn enkele vragen die Twee ons communicatie uitvoerig besprak met de groep 3-leerlingen van Basisschool de Uilenbrink. Vervolgens gingen de kinderen actief aan de slag met creatieve kunstopdrachten. Hun resultaten zijn prachtig en pronken nu levensgroot aan de museale wanden van het Veghelse bureau.

Het idee van de kunstzinnige samenwerking was even simpel als doeltreffend. Paul Vissers, eigenaar van Twee ons: "De muren in ons pand konden wel wat aankleding gebruiken. Iets bijzonders wat bovendien typisch Veghels is. Al snel kwamen we uit bij de school van mijn eigen kinderen. Waarom dagen we deze jonge generatie niet uit om kunst voor aan de muur te maken? We brachten ze eerst wat lessen kunstgeschiedenis bij en legden de relatie uit tussen kunst en hedendaagse reclame. Vervolgens gingen ze zelf aan de slag en kropen ze in de huid van beroemde kunstenaars, zoals Picasso en Da Vinci."
De resultaten zijn letterlijk uit de kunst, volgens Paul. "Het mooiste is dat we de kinderen op creatieve wijze een stukje kunstgeschiedenis hebben geleerd. Daar hebben we iets prachtigs voor teruggekregen: creaties die volledig van Veghelse bodem zijn." Ook de kinderen zijn apetrots op hun creaties.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant