De samenwerking komt als Metropoolregio Brainport Eindhoven tot uiting op de shirts van PSV.
De samenwerking komt als Metropoolregio Brainport Eindhoven tot uiting op de shirts van PSV.

Jumbo nieuwe sponsor van PSV

Algemeen 2.351 keer gelezen

VEGHEL | De Veghelse supermarktketen Jumbo, Philips, HTC (High Tech Campus), ASML en VDL zijn de sponsoren van PSV. De Eindhovense voetbalclub maakte dat afgelopen maandag bekend tijdens een rondje met de PSV-bus. Van alle sponsoren werd er iemand opgehaald en meegenomen naar Eindhoven. Daar werden de contracten officieel ondertekend.

PSV kiest met ingang van komende zomer voor een innovatieve, vernieuwende samenwerking met het bedrijfsleven. ASML, Philips, High Tech Campus Eindhoven, VDL Groep en Jumbo Supermarkten verbinden zich onder de naam Metropoolregio Brainport Eindhoven als premium partner aan PSV. De partijen hebben de ambitie om samen de regio nóg prominenter op de kaart te zetten. Deze hechte regionale samenwerking komt als Metropoolregio Brainport Eindhoven tot uiting op de shirts van PSV. "Dit is een primeur in de historie van de topsport. We creëren een nieuw ecosysteem en de manier waarop is kenmerkend voor de onderlinge verbondenheid en samenwerking in deze regio", aldus Toon Gerbrands, algemeen directeur van PSV.

Innovatieve samenwerking 
Commercieel directeur Frans Janssen van PSV is een tevreden man: "Dit is het eindresultaat van intensief en constructief samenwerken. Bijna een jaar geleden liet onze huidige hoofdsponsor energiedirect.nl weten dat ze naar de rug van ons shirt wilden verhuizen. Vrijwel direct daarna hebben we aan de stichting Brainport, de merkhouder van Brainport Eindhoven, laten weten dat er een kans ontstond om een traditioneel sponsorconcept om te buigen naar een innovatieve samenwerking waarvan veel meer partijen kunnen profiteren. Onder de vlag van Brainport Eindhoven creëren we tastbare meerwaarde voor de bedrijven, hun werknemers en eenieder in de regio."

In de voorbije maanden zijn er reeds projecten ontwikkeld. Zo wordt met Jumbo samengewerkt in het Foodcoach-programma. "Het samen opkomen voor de regio en de inwoners is een noviteit. Daarnaast is de continuïteit van het partnership bijzonder. Dit wordt een evoluerend samenwerkingsverband, waarbij naar verwachting in de nabije toekomst ook andere bedrijven met affiniteit voor Brainport Eindhoven zullen aanhaken. We praten daarom niet meer over 'de hoofd- of shirtsponsor', maar over het premium partnership", aldus Janssen.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant