Afbeelding

Veghel Centrum kleurt Oranje

Centrum 68 keer gelezen
VEGHEL - Het Oranjeweekend (24, 25, 26 en 27 april) wordt in Veghel uitgebreid gevierd. De horecavereniging, de winkeliersvereniging en het centrummanagement slaan de handen ineen om er een spectaculair weekend van te maken. “Heel Veghel kleurt oranje en er is een hoop bedrijvigheid. We hopen dat de consument positief reageert”, aldus Centrummanager Opheij die het woord voert namens deze drie partners.

[image=305645]

Het algemene thema van het Oranjeweekend is: Royaal genieten in Veghel. Opheij heeft een boel oranje lopers ingeslagen bij Van Herwaarden Interieurs. “Deze lopers worden bezorgd bij alle ondernemers in Veghel Centrum. Zo promoten we het Oranjegevoel bij de consument.” Een leuk initiatief, vooral in combinatie met iets anders waar Opheij druk mee is. “De Sint-Lambertuskerk en Het Raadhuis zijn twee prominente gebouwen in Veghel. Wanneer het gaat schemeren kleuren deze prachtige bouwwerken oranje door middel van een lichtgevend folie. Het wordt echt heel gaaf”, verzekert Opheij.

[image=295743]

Reuzenrad
De blikvanger van het weekend is een heus reuzenrad van avontuur op de Markt. Geïnteresseerden kunnen tegen betaling, een luttele 2 euro voor volwassenen en 1,50 euro voor kinderen, een ritje maken. “Elke tien minuten klinkt er een toeter of jingle. Het bovenste karretje van het reuzenrad heeft dan prijs. In totaal geven we zo’n 150 prijzen weg in drie dagen.” De prijzen worden aangeboden door de winkeliers en horecazaken uit Veghel Centrum. “Juwelier Kees van Hout doet bijvoorbeeld een horloge van 119 euro cadeau, Fellows & Friends stelt een fust bier beschikbaar en Poolcentrum Veghel biedt vier keer een uur lang poolen of biljarten aan.” De bezoekers van het rad maken dus kans op echte prijzen. “Wij vinden het een attractie voor jong en oud. Op zaterdagmiddag van 14.00 uur tot 17.00 uur mogen alle kinderen die als prins of prinses zijn verkleed gratis instappen. Ze maken bovendien kans op acht keer vier gratis toegangsbewijzen voor Sneeuwwitje De Musical in de Blauwe Kei.”

[image=305648]

Pop-up restaurant
Het is bijna vanzelfsprekend dat Veghel ook aandacht besteedt aan food. “Wij zijn de foodstad bij uitstek. Tijdens het Oranjeweekend staat de aardbei centraal. Van Asseldonk Groenten en Fruit uit Mariaheide is hierin de grote aanjager.” Er komt een pop-up restaurantje op het Molenwiekenplein met allerlei kleine aardbeigerelateerde hapjes. “Er zijn talloze variaties denkbaar. Aardbeienijs, een aardbeienshake of een aardbeiencompote bij een lekker stukje vlees.” Zo’n pop-up restaurant wordt overigens een blijvend dingetje tijdens open zondagen. Op Koningsdag organiseert de horeca in Veghel een eigen muziekprogramma op de Markt en zal het reuzenrad, weliswaar zonder prijzen, nog een dagje extra draaien. “De Markt is toch de huiskamer voor sociale ontmoetingen”, duidt Opheij het belang van de horeca aan de Markt.

[image=305647]

Knallen
De centrummanager is content met het programma wat er staat. Samen met de horecavereniging en de winkeliersvereniging streven ze erna om 26 keer per jaar iets te organiseren. “De ondernemers in Veghel Centrum betalen reclamebelasting. Een deel daarvan zien terug in dit soort activiteiten.” De drie partijen zijn aardig bezig en doen hun best de consument een interessanter verblijf in het centrum aan te bieden. “Het is echt tof waar we allemaal mee bezig zijn. De samenwerking verloopt soepel. We gaan knallen”, vertelt de woordvoerder in deze samenwerking. Tot slot wil de immer strijdvaardige Opheij toch nog even benadrukken dat hij gelukkig is met de komst van de nieuwe ondernemers naar Veghel Centrum. “Het is goed om te zien dat nieuwe ondernemers de weg naar Veghel weer vinden. De rest van 2015 ga ik dan ook met vertrouwen tegemoet. Jullie horen nog van ons.”

[image=305646]
Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant