Een huis wordt bij Meierijstad Makelaardij niet 'even snel' verkocht via internet, maar er wordt geluisterd naar de wens van de klant.
Een huis wordt bij Meierijstad Makelaardij niet 'even snel' verkocht via internet, maar er wordt geluisterd naar de wens van de klant.

'Kwaliteit en betrokkenheid staan voorop'

Wonen 1.768 keer gelezen

VEGHEL/SCHIJNDEL | Meierijstad Makelaardij staat midden in de regio. Beide kantoren in Veghel en Schijndel vinden betrokkenheid met de klant erg belangrijk en volgen de ontwikkelingen in de regio op de voet. Een huis wordt bij Meierijstad Makelaardij niet 'even snel' verkocht via internet, maar er wordt geluisterd naar de wens van de klant.

''De kracht van Meierijstad Makelaardij ligt bij het aandacht schenken aan de klant en het persoonlijke aspect'', vertelt Monique van Rijbroek, makelaar bij Meierijstad Makelaardij. ''Wij vinden het belangrijk om maatwerk te bieden aan klanten en goed te luisteren naar de wens van de klant, we kijken dus niet heel sec naar de waarde van een pand, maar we kijken naar waarom de klant ons heeft uitgenodigd, wat de wensen zijn en wat daarbij komt kijken, zowel op financieel gebied als naar hun situatie.''

Collega's Hein van den Heuvel en Jochem Kroon vullen aan: ''Wat je tegenwoordig veel ziet is dat er snel foto's worden gemaakt en op Funda gezet worden. Het doel daarvan is dat een pand zo snel mogelijk verkocht moet worden. Wij kijken naar meer dan dat. Internet kan zeker als versterking werken, mits je het goed gebruikt. Het is makkelijk om zo een brede doelgroep te bereiken en makkelijk veel informatie over de woning te presenteren.'' Hein gaat verder; ''Internet alleen is het echter niet, wij merken op ons kantoor dat mensen graag even langs komen voor een kop koffie om hun woonwensen te bespreken en vragen te stellen. De telefoon wordt bij ons meer gebruikt dan de mail, dat zegt ook wat toch?''

''We verkopen vrij veel nieuwbouw. We hebben veel contact met projectontwikkelaars en de gemeente en weten daardoor vaak wat er gaat komen en zijn altijd op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen'', zegt Monique. ''Kwaliteit staat voorop bij ons, doordat we nu van naam veranderd zijn naar Meierijstad Makelaardij, merken we dat we aan het groeien zijn.we zijn toegankelijker geworden voor een groter publiek. We kunnen goed meebewegen met die groei, maar we willen vooral de kwaliteit voorop laten staan en als bedrijf flexibel blijven. We zijn nu al bezig met het makelaarsbeeld van de toekomst, daar proberen we zo vroeg mogelijk op in te spelen zodat we zo goed mogelijk mee kunnen gaan met de wens van de klant.''

Hein: ''Je ziet dat markt aantrekt en makelaars goedkoop gaan werken, dan krijgen ze alle opdrachten is de gedachte. Alles wordt vlug verkocht, maar er wordt niet gedacht aan het belang van de verkoper. Wij geven de klant meer aandacht, daardoor wordt de opbrengst optimaal. Een snelle verkoop is niet voor elke klant het doel.''

Dit verhaal verscheen eerder in Bedrijvig Veghel.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant