Foto:

Sligro ziet sterk herstel, omzet nog wel lager dan voor coronacrisis

  •   keer gelezen   Zakelijk

VEGHEL | De omzet, 556 miljoen euro, van de Sligro is in het derde kwartaal van 2021 met 1.8 procent toegenomen ten opzichte van vorig jaar. Deze toename was volledig autonoom. Cumulatief nam de omzet over de eerste drie kwartalen van 2021 af met 9.8 procent. Het positivisme bij het Veghelse bedrijf voor de komende periode is groot, ondanks dat de omzet lager is dan voor corona. 

In het derde kwartaal van 2021 zag het Veghelse bedrijf een sterk herstel in bijna alle klantsegmenten van de afzetmarkten. De bedrijfscatering, evenementenbranche en de zorg blijven nog wel achter, al ziet de Sligro daar ook stapsgewijs enig herstel. “Wanneer ook de laatste beperkende maatregelen worden opgeheven, komen we weer dicht in de buurt van de omzetten van vo´o´r COVID. De omzetafname ten opzichte van het niveau vo´o´r COVID beliep over de eerste negen maanden van dit jaar 26 procent. In Q3 was dat nog een afname van 10 procent”, aldus Koen Slippens. De CEO van Sligro Food Group laat weten dat er na een turbulente herstart van de markten de rust nu stap voor stap terugkeert in de keten. “Al zal beperkte beschikbaarheid van mensen in distributie en transport en beperkte beschikbaarheid van een aantal artikelcategoriee¨n onze markt nog wel een tijd blijven beheersen. Wij zetten er ons met veel energie dagelijks voor in, samen met onze leveranciers en partners, om in die uitdagende omgeving de dienstverlening aan onze klanten op het niveau te brengen wat zij van ons mogen verwachten. Aandacht voor beheersing van kosten en investeringen, in combinatie met het omzetherstel, stelt ons in staat de financie¨le positie te verstevigen” zegt Slippens.

NOW
De Sligro maakt sinds het derde kwartaal geen gebruik meer van NOW en hebben dit kwartaal alle uitgestelde belastingen uit het vierde kwartaal van 2020 voldaan. Slippens: “Het mooiste kwartaal van ons jaar staat voor de deur en het ziet er naar uit dat er relatief weinig beperkingen van kracht zullen zijn. Dat geeft ons weer volop de ruimte om met trots en passie te laten zien waar Sligro Food Group voor staat. Tijd om samen met onze klanten, collega’s en partners het jaar op een positieve manier af te sluiten en ons alvast voor te bereiden op een mooi 2022.”
Sligro onthoudt zich van een concrete voorspelling van de jaarresultaten. De jaaromzet 2021 publiceren ze op 5 januari. De jaarcijfers worden op 3 februari gepubliceerd.

Meer berichten