Afbeelding

The Athlete's Foot feestelijk geopend in centrum Uden

Zakelijk 1.944 keer gelezen

UDEN | Dé sneakerwinkel van Uden, Hypro Sport Lifestyle, al meer dan 25 jaar een begrip in Uden is verhuisd en heeft haar naam veranderd in The Athlete's Foot. De internationaal bekende formule voor sneakerwinkels verrijkt sinds vrijdag het Udense centrum. Na een feestelijke opening is de winkel nu geopend voor het winkelend publiek. ''Het is een eigentijdse winkel met een toegankelijke en hippe uitstraling'', zegt eigenaar Willy van Erp trots. Hij is naast The Athlete's Foot ook eigenaar van de Intersport in Uden en Veghel.

Aan de Gallerij 35 zit sinds vrijdag The Athlete's Foot. De formule heeft in Nederland 58 winkels en internationaal zelfs 350. ''Het is een aanwinst voor Uden. De regio heeft nog niet zo'n winkel. Daarvoor moest je voorheen naar Den Bosch of Eindhoven toe, nu hoeft dat niet meer en kun je gewoon in Uden terecht voor sneakers van A-merken'', vertelt Willy. ''De formule is een van de meest succesvolle op sneakergebied van dit moment. Nike en Adidas kiezen bewust voor een partnership met The Athlete's Foot omdat de formule bij hen past. Die merken lieten al veel andere sneakerwinkels in de steek.'' Naast Nike en Adidas zijn ook sneakers van Puma, Vans, Lacoste en New Balance te vinden bij de Udense winkel. Naast sneakers is ook kleding te koop in de winkel. ''Daarmee bieden we het complete plaatje aan, we kunnen iemand van top tot teen aankleden. Er hangt veel hippe kleding van Nike en Adidas in de winkel, maar de formule heeft ook een eigen merk waarvan kleding te koop is.''

Niet alleen voor jongerenSoraya van den Berk, retailmanager van de formule vertelt over het concept: ''De doelgroep zit tussen de 15 en 25 jaar maar we verkopen natuurlijk ook aan kinderen, dames en heren. Iedere man of vrouw heeft tegenwoordig wel een paar sneakers in de kast staan. Het komt mede door de vrouw dat de sneakerindustrie zo'n grote boost krijgt. De vrouw met kinderwagen, maar eigenlijk de dame in het algemeen heeft besloten dat ze sneakers onderdeel wil maken van haar kast. Nederland is een jeansland en daar past de sneaker perfect bij. Het is niet meer zo dat alleen jongens sneakers dragen.'' Soraya ziet bij de concurrent een veel mannelijkere uitstraling. The Athete's Foot gaat bewust voor de open en vrouwvriendelijke uitstraling. ''Je kunt in de winkel heel goed met buggy of kinderwagen lopen.'' De winkel is voor iedereen toegankelijk, niet alleen jongeren en mannen. Er wordt bijvoorbeeld niet te hard muziek gedraaid en je ziet ook niet heel zware kleuren. Soraya: ''Wij begrijpen dat dat voor vrouwen niet altijd fijn is. Wij zijn in dat gat gesprongen en hebben ons interieur daarop afgestemd. Het is eigentijds met neonverlichting, wat op dit moment erg hip is. De muziek en televisieschermen geven de winkel een prettig imago dat de doelgroep niet afschrikt. Het is een winkel van 180 vierkante meter. Het is heel ruim en overzichtelijk opgezet.''

Voorheen heette de sneaker winkel van Willy Hypro Sport Lifestyle. ''Het was dé sneakerwinkel van Uden. Door ontwikkelingen en professionalisering in de sport, hebben we besloten om aansluiting te zoeken bij een formule die past bij de Hypro Sport Lifestyle. Dit is toch een niveau hoger. Er is een team dat de inkoop, marketing en social media regelt. Dat kun je er als individuele onderneming niet allemaal bij doen. Dit is de meest succesvolle onderneming in Nederland. Het toeval is ook nog dat het onder dezelfde vlag zit van Intersport. Onder de vlag van Intersport International. De consument weet ook dat de Hypro Sport Lifestyle hoorde bij Intersport, ik ben eigenaar van de vestiging in Veghel en Uden. Ik ben 25 jaar eigenaar geweest van Hypro Sport Lifestyle.''
Voorheen Hypro Sport Lifestyle

Passie
Het leukste aan het vak vindt Willy de omgang met mensen. ''Ik zit in de sportbranche en ben sportief ingesteld. Ik vind sporten gaaf, in combinatie met retail krijg je heel veelzijdig werk. Dat is ook het mooie. De omgang met klanten, maar ook de inkoop. Als winkelier moet je van alle markten thuis zijn.''

Vakmanschap
''De winkel heeft een visuele aantrekkingskracht, maar dat is niet alles'', vertelt Soraya enthousiast. ''Het is heel leuk om een mooie winkel te hebben, maar als het personeel niet betrokken is, lokaal bekend of collegiaal naar andere ondernemers toe, dan ga je het verschil niet maken. Het is zo belangrijk dat het personeel betrokken is bij de klanten en de omgeving. Als iemand betrokken is, dan is het Willy wel.'' Willy vult Soraya aan: ''Het draait echt om het personeel dat in de winkel staat. Zij zijn het gezicht van de winkel. De gezichten de het Udense winkelpubliek kent van de Hypro Sport Lifestyle, staat ook in The Athlete's Foot. Ik werk al jarenlang met een vaste groep medewerkers. De winkel heeft nu een ander adres, nieuwe naam en formule, maar het personeel heeft dezelfde vakmanschap en kennis als de klant gewend is van ons'', sluit Willy Af.

Meer informatie
Ook op de website is meer te vinden over The Athlete's Foot: www.theathletesfoot.nl/uden. Bezoek de winkel aan de Gallerij 35 in Uden. Bel voor meer informatie naar 0413-262175 of mail naar uden@theathletesfoot.nl

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant