Afbeelding
Foto: Mark Bras

Delo: één aanspreekpunt voor alle facilitaire zaken

Zakelijk 2.043 keer gelezen

UDEN | Delo timmert stevig aan de weg. De allround kantoorleverancier uit Uden heeft recentelijk drie overnames achter de rug en is sinds de samenvoeging met Wiltec een multifunctionele one-stop-shop voor ondernemers. "We willen onze klanten écht in zijn totaliteit helpen."

"De wederzijdse behoefte aan schaalvergroting en het leveren van een totaalpakket was de voornaamste reden om in 2010 samen te gaan met Wiltec", vertelt Delo-directeur Haro den Tuinder. "We zijn beide business-to-business-bedrijven. Op het oog in andere markten, maar aan de andere kant: we passen beter bij elkaar dan je zou denken."

Alles op één adres
Divisiemanager Mark Struik vult aan: "Wiltec richt zich vooral op de bouw, industrie en automotive, maar specialiseert zich ook steeds meer op facilitaire artikelen en diensten. Net als Delo. En kantoorartikelen, -inrichting en -machines, zijn in ieder bedrijf nodig. Van papier en pen tot aan printers en bureaustoelen. In 2013 zijn beide bedrijven fysiek bij elkaar gekomen, in het pand aan Industrielaan 24." Haro: "Het grappige is: internationaal zie je nu steeds vaker dezelfde beweging. Ondernemers hebben behoefte aan één adres, aan one-stop-shopping. Bij ons vind je alles voor kantoor, maar ook werkkleding en industriële toepassingen. Zelfs op het gebied van koffiemachines kunnen we ondernemers perfect adviseren."

Drie overnames
Dat laatste heeft te maken met drie recente overnames die Delo deed: in 2016 en 2017 nam het bedrijf achtereenvolgens Hapek (Uden), Hoven Kantoortechniek (Vught) en de kantoorartikelen en -machinetak van Derijks (Oss) over. Mark: "Door de overname van Hapek hebben we nu ook de koffie-expertise in eigen huis. Weer een extra verbreding van ons dienstenpakket en dat alles met één en hetzelfde aanspreekpunt voor de klant."

Toegevoegde waarde
Ondanks de succesvolle integratie van de drie genoemde bedrijven, is Delo niet 'op jacht' naar meer. "We sluiten het niet uit, maar groeien is niet ons primaire doel", aldus Mark. "Klanten helpen, daar zijn we sterk in. We willen toegevoegde waarde bieden. Platte verkoop is leuk, maar door goede service bind je je klanten pas écht en ga je een langdurige samenwerking aan. Ondernemers willen de zekerheid dat áls er iets aan de hand is, het ook snel en goed wordt opgelost."

Alweer een titel
Marks woorden worden onderstreept door een recente verkiezing van kantoormachinefabrikant Kyocera: Eric Janssen van Delo werd verkozen tot beste Field Service Engineer van Nederland. "Voor de tweede keer op rij", aldus Mark. "Al sinds 2012 staat Eric jaarlijks op het podium. Het geeft aan dat we service écht heel belangrijk vinden. Onze Technische Dienst is van een dusdanig hoog niveau dat we eventuele problemen aan kantoormachines structureel kunnen oplossen."

Al 100 edities dé projectinrichter van de regio
Delo is al sinds de eerste editie van Bedrijvig Uden dé projectinrichter van de regio. Het bedrijf is gespecialiseerd in alles wat met kantoorinrichting te maken heeft. "We denken mee en geven advies over oplossingen voor vloeren, akoestiek en ergonomisch werken", legt directeur Haro den Tuinder uit. "We zijn een totaaloplosser voor iedere onderneming, groot en klein."

Divisiemanager Mark Struik vult aan: "Je kunt bij ons terecht voor een enkele bureaustoel, maar we verzorgen desgewenst het gehele inrichtingsproject, van 3D-ontwerp tot aan het geven van instructies aan werknemers voor goed gebruik van de nieuwe werkplek. We gaan altijd met de klant in gesprek over de functionele invulling, maar ook over het uiterlijk en het design. Wil je basic? Kleurrijk? Ga je voor traditionele werkplekken of voor flexibele zit/stawerkplekken? Nieuw kantoorinterieur is namelijk een investering die voor vele jaren plezier en comfort moet zorgen, en dan wil je zeker weten dat je goed zit."

"Bedrijvig Uden is het regionale magazine met de langste historie", aldus Haro. "Ik heb het idee dat vrijwel alle Udense ondernemers het lezen. Zelf lezen we het ook: om op de hoogte te blijven en vanwege de persoonlijke benadering. Het is heel leuk om over de persoon áchter een bedrijf te lezen. Het is natuurlijk extra leuk om de bedrijven voorbij te zien komen die wij in een nieuw jasje hebben mogen steken!"

Dit artikel is verschenen in Bedrijvig Uden.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant