Wouter Verbakel, Sjors van de Laar en Freek Buijs (foto: Ad van de Graaf)
Wouter Verbakel, Sjors van de Laar en Freek Buijs (foto: Ad van de Graaf)

Nieuwe en vertrouwde gezichten in Jumbo Muziekplein

Zakelijk 6.162 keer gelezen

Er is veel veranderd sinds Sjors van de Laar begon als filiaalmanager, wat onder andere terug te zien is in het winkelbeeld. "We hebben een betere commerciële uitstraling, een betere invulling van extra presentaties en de voorraden zijn beter onder controle", vertelt hij. "Ik kijk altijd naar wat ik zelf belangrijk vind, en dat is een nette en volle winkel. Ik wil beleefd geholpen worden, niet in een lange rij staan bij de kassa en niet terug moeten naar de winkel omdat er een product niet was. Dat wil ik dus ook in mijn winkel terugzien." Werkplezier heeft daar een belangrijk aandeel in, volgens hem. "Als de medewerkers plezier hebben in het werk, dan stralen ze dat uit richting de klanten."

Bekende gezichten terug
Freek Buijs, afdelingschef Vers, en Wouter Verbakel, afdelingschef DKW, werken al jaren bij Jumbo. Ze begonnen als vakkenvuller in Jumbo Muziekplein en zijn steeds verder gegroeid binnen Jumbo. "Ik werk nu 11,5 jaar bij Jumbo", vertelt Wouter. "Ik heb me in die jaren flink door kunnen ontwikkelen. Het mooie is dat Freek en ik allebei een paar straten verderop wonen, waardoor je heel veel klanten kent. Er is veel betrokkenheid omdat je toch een bekend gezicht in de winkel bent." Freek, die al 17,5 jaar bij Jumbo werkt, vult aan: "Drie van de vier leidinggevenden van onze winkel komt uit Uden. Ook bijna alle medewerkers wonen in Uden, waarvan sommigen zelfs al 25 jaar in de winkel werken." Die betrokkenheid probeert Sjors nog meer te vergroten. "Ik ben de laatste weken veel bezig met lokale betrokkenheid. Zo maak ik kennis met mensen, scholen en verenigingen rondom de wijk om te kijken of we iets voor elkaar kunnen betekenen."

Samen
De woorden 'samen doen' staan centraal bij de drie mannen. "Je hebt elkaar nodig", zegt Freek. "Waar ik naartoe wil is medewerkers en hulpkrachten zo goed mogelijk opleiden, zodat de winkel ook doordraait als wij er als afdelingschefs bijvoorbeeld een keer niet zijn." 'Ik kan dat niet' bestaat niet, volgens hem. "Medewerkers willen graag en daar moeten we in investeren. We moeten ons enthousiasme en onze kennis overdragen aan hen. Dat vind ik heel belangrijk."

Jumbo's 7 Zekerheden
Om zulke dingen te kunnen realiseren, wordt er veel aandacht besteed aan Jumbo's 7 Zekerheden. "Daarmee proberen we ervoor te zorgen dat klanten 100 procent tevreden zijn. De zekerheden bestaan uit Euro's goedkoper, Service met een glimlach, Voor al uw boodschappen, Vers is ook écht vers, Vlot winkelen, Niet tevreden? Geld terug en Uw wensen staan centraal. Wat betreft 'Euro's goedkoper': onze prijsmeters controleren iedere dag de prijzen bij supermarkten in Nederland om zo ook 'Euro's goedkoper te zijn'. Wanneer u toch een product tegen komt dat op het moment van melden elders in Uden blijvend goedkoper wordt aangeboden, dan krijgt u dit product gratis en passen wij de prijs aan. Zo blijven wij de goedkoopste." Wouter: "We zijn bezig met het geven van trainingen aan personeel. Om de acht weken krijgen onze medewerkers een 7 Zekerheden training, waarin we zelf met rollenspellen oefenen om alle zekerheden erin te krijgen." Freek vult aan: "Een win-win situatie. De winkel is vol en de medewerkers zijn klantvriendelijk. Je biedt service zoals het hoort."

Groenten en fruit
Groente en fruit is voor Sjors één van de belangrijkste afdelingen in de winkel. "Ik zeg altijd maar zo: als mijn zoon van 10 jaar alleen naar de supermarkt gaat om groente of fruit te halen, kijkt hij er als 10-jarige niet naar of de kwaliteit goed is. Ik vind dat ik mijn zoon naar de supermarkt moeten kunnen sturen met de zekerheid dat hij met een goed en vers stuk groente of fruit terugkomt. Ik vind ook dat we als winkel maatschappelijk wat moeten uitdragen. Een goed voorbeeld daarvan is dat we vanaf deze week gratis fruit uitdelen aan kinderen in de winkel." Naast verse groenten en fruit krijgt Jumbo ook iedere dag verse bloemen binnen. "We hebben een 7 dagen vaasgarantie. Zijn je bloemen ondanks onze zorg toch binnen 7 dagen verwelkt? Dan krijg je gratis een nieuw boeket."

Online
Om het klanten nog gemakkelijker te maken, kunnen zij sinds een tijdje via www.jumbo.com boodschappen bestellen en deze op bepaalde momenten bij het Jumbo Pick Up Point in onze winkel ophalen. "Daar staan de producten klaar. Ook is het mogelijk om boodschappen thuis te laten bezorgen. Dus heeft u weinig tijd om naar onze winkel te komen, bestel dan online en laat je boodschappen door ons thuisbezorgen. Super handig!"

Trots
Sjors kijkt met een tevreden gevoel terug op het afgelopen maanden. "Ik voel me hier als een vis in het water en ben heel trots op wat we in die paar maanden tijd nu al neergezet en bereikt hebben. We zijn op de goede weg. Dat horen en zien we terug, maar wij zien en horen natuurlijk niet alles. Alle tips en suggesties zijn daarom welkom. Daarvoor mag je mij, Wouter, Freek, Mandy of onze medewerkers altijd aanspreken. Elke mening telt."

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant