Afbeelding

Nieuwe opzet kranten De Winter media groep

Zakelijk 154 keer gelezen
UDEN - Waar veel kranten noodgedwongen veranderingen aan het doorvoeren zijn, gaat De Winter media groep in Uden ook in 2015 uit van eigen kracht. Terwijl het (inter)nationale nieuws op 1001 manieren tot ieder komt, willen mensen juist nu op de hoogte blijven van het nieuws uit hun eigen woonplaats en regio. De Winter media groep voorziet in die vraag op allerlei manieren. “Zodra mensen ergens sirenes horen, willen ze weten wat er aan de hand is en surfen ze naar Kliknieuws of pakken ze onze app erbij. De achtergronden van het nieuws lezen ze dan later in onze kranten”, aldus directeur Roland de Winter.

[image=296652]

De nieuwe lay-out van de kranten vormt een nieuwe stap. “Onze weekbladen zijn veelal marktleider in hun gebied en Kliknieuws en Kliksport zijn al jarenlang toonaangevende nieuwsmedia, maar commercieel zitten we nog lang niet aan onze top. Zeker voor onze online media is er nog een enorme groeipotentie”, vervolgt De Winter

Lokaal aanvliegen
Nieuw is dat Kliknieuws voortaan een leidende rol krijgt. Daarmee loopt De Winter media groep voorop in toekomstige ontwikkelingen. “Onze regio is bij ons ook echt onze regio, met een kantoor in die regio en een team van journalisten, correspondenten, fotografen en media-adviseurs die letterlijk midden in de samenleving staan, wonen en werken. Zij weten wat er speelt, waardoor ze snel kunnen anticiperen op gebeurtenissen. Daarom is Kliknieuws zo belangrijk. Als er ergens wat aan de hand is, surfen ze naar Kliknieuws of kijken ze op onze verbeterde nieuwsapp. Het achtergrond van het nieuws lezen we in onze weekbladen, die een ander, Berliner-formaat krijgen met meer ruimte voor interviews en diepgang. Kliknieuws wordt leidend en zal dagelijks nog meer lokaal nieuws bevatten als dat we gewend waren. Met de nieuwe Kliknieuws-app, die gratis is te downloaden, kun je het lokale nieuws naar iedere gebruiker nog persoonlijker maken. De weekbladen geven meer achtergrond over personen en gebeurtenissen. Zo blijven de weekbladen een belangrijke sociale bijdrage leveren aan de lokale nieuwsvoorziening.”

‘Unieke prestatie’
Waar andere mediabedrijven vele banen schrapten, is de directie van De Winter media groep erg blij dat zulke maatregelen afgelopen jaar niet genomen hoefden te worden in Uden of op één van de bijkantoren in Oss, Den Bosch, Veghel en Boxmeer. “We sluiten 2014 positief af, wat in deze tijden in medialand gerust een unieke prestatie genoemd mag worden”, aldus Han Gootzen, directeur marketing en sales van De Winter media groep. “De afgelopen weken is er keihard gewerkt aan de nieuwe formaten en opmaak van onze huis-aan-huisbladen. Het was een flink klus om de omslag te maken, maar het brengt ons ook nieuwe energie, met nieuwe concepten, nieuwe mogelijkheden en dus nieuwe kansen voor 2015 en de jaren die hierop volgen. Wij nemen ons petje af voor al onze medewerk(st)ers die hier dagelijks hun bijdrage aan leveren.”

Nieuwe verkoopkansen
Een nieuwe telg binnen de organisatiestructuur van De Winter media groep is MarCom. “Omdat onze dienstverlening veel verder gaat dan een advertentie in de krant of een banner op Kliknieuws”, verzekert Han Gootzen, “wij willen in de toekomst nog meer dan nu al het geval is de media-adviseur zijn voor onze klanten. Wij hebben bedrijfsjournalisten en copywriters die de content voor onze klanten voor hun rekening kunnen nemen. Daarnaast hebben we nog de DTP-studio en grafische vormgeving en onze marketingafdeling ontwikkelt de benodigde concepten voor onze relaties.”
De Winter media groep heeft een enorm bereik van meer dan 300.000 brievenbussen en meer dan 50.000 business-2-businesscontacten. “Dit onderstreept de grote meerwaarde die wij bieden voor onze opdrachtgevers en dan heb ik de ruim 1,5 miljoen unieke bezoekers op Kliknieuws en Kliksport nog niet eens genoemd. Wij adviseren onze klanten zowel op offline als online niveau!”
Naast uitgever van kranten en magazines is De Winter media groep dus ook specialist op het gebied van marketing en communicatie voor Noordoost-Brabant. “Ook websites, apps, e-mailings, online magazines en specials. Onze professionals kunnen al deze producten op maat maken voor onze klanten. Via onze communicatie- en mediaprofessionals willen wij in de komende jaren die slagkracht nog meer benutten”, besluit Gootzen.
Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant