advertorial

Dit is waarom je moet bloggen anno 2021

  •   keer gelezen

Bloggen, is dat nog een ding? Is het dood? Is vloggen het nieuwe bloggen? Kun je niet beter een paar influencers inschakelen voor je marketing? Een tijd lang werd aangenomen dat bloggen niet meer hip was en dat je jouw pijlen beter kon richten op ‘nieuwe’ manieren van online marketing, bijvoorbeeld door te vloggen, of door samenwerkingen met influencers aan te gaan. Bloggen is echter nog steeds springlevend en dit is waarom.

Met bloggen kun je een oplossing bieden voor jouw bezoekers

Een oplossing bieden? Hebben mijn bezoekers een probleem dan? Natuurlijk hebben niet alle bezoekers direct een probleem, maar het is wel bekend dat veel bezoekers vaak op zoek zijn naar extra informatie wanneer ze een site bezoeken. Jij kunt door middel van jouw blog bezoekers helpen door hun probleem of vraag op te lossen. Door de juiste vragen te beantwoorden kan dit een meerwaarde bieden voor bezoekers. Door slim gebruik te maken van linkbuilding in je blogs wordt jouw website bovendien als ‘betrouwbaarder’ gezien door zoekmachines (want: aanbevelingen). Hierdoor help je dus jouw bezoekers en je vergroot de kracht van jouw website. 

Met bloggen bereik je een publiek dat daadwerkelijk in jouw diensten of producten geinteresseerd is

Stel je voor, jij hebt een nagelsalon in Amsterdam. Jij bent dagelijks in de weer met manicure’s en nepnagels. Een nieuwe bezoeker, die nog helemaal niks weet van nepnagels, kan echter geholpen zijn wanneer er een aantal vragen die hij of zij heeft al beantwoordd worden op de site. Een vraag kan bijvoorbeeld zijn: welke soorten nepnagels zijn er allemaal? Welke verschillende vormen nepnagels zijn er? Hoe lang blijven nepnagels zitten en uit welke designs kan ik kiezen? Zomaar een greep uit een aantal vragen die voor jou misschien heel vanzelfsprekend zijn, maar die voor jouw doelgroep nog onduidelijk zijn. Dit kun je door middel van blogs oplossen. Bovendien zijn bezoekers die jouw blogs lezen al geïnteresseerd in het onderwerp; je helpt hen dus door hen informatie te geven die ze elders niet hebben kunnen vinden. Door in jouw blogs ook nog SEO toe te passen maak je ze ook relevant voor Google. Dit kan bijvoorbeeld door te vermelden dat jouw salon in Amsterdam zit en door hier goede backlinks aan te verbinden.

Bloggen anno 2021

Toegegeven, bloggen anno 2021 is niet meer hetzelfde als bloggen in 2010. Times have changed. De eerste blogs waren vaak lifestyle-blogs waarin bloggers hun dagelijks leven deelden met lezers. Superleuk om inspiratie op te doen, maar tegenwoordig minder relevant. Aangezien Instagram hét inspiratiemedium van vandaag is, zul je met content meer moeten doen dan alleen inspireren. Zo kun je jouw blogs het beste voor Google optimaliseren, zodat deze makkelijk vindbaar zijn. Je blogs worden een vangnet voor informatieve bezoekers die Googlen en wellicht geïnteresseerd zijn in je producten of diensten. Pak je dit zelf op of is het verstandig om dit uit te besteden aan een specialist? Hier lees je daar meer over.

Meer berichten