Advertorial

Leer meer over de toekomst van FPS games

  •   keer gelezen

Het spelen van spellen is populair. Iedere dag zijn er duizenden mensen die hun vaardigheden testen op een van de game consoles. Daarbij zijn er veel mensen die FPS games gebruiken. Deze shooter games kennen al een lange geschiedenis en een grote verscheidenheid aan spellen. Daarom is het goed om naar de toekomst van de spellen te kijken. Zo kun je bekijken of het de moeite waard is om zelf een van de spellen te spelen of toch naar een andere categorie te kijken. Bekijk de website van de UBI store als je precies wilt weten welke spellen er beschikbaar zijn.

Een stukje geschiedenis 

Al sinds het bestaan van de Atari ST zijn er FPS games beschikbaar. Het eerste spel dat beschikbaar kwam voor het grote publiek was MIDI Maze. Het spel was te spelen met een maximum van 16 spelers. Doordat het om een oude game console ging, kwam er wel veel lag bij kijken als het met meer dan 4 personen was. Toch hadden veel mensen er plezier mee. Het spel lijkt in eerste instantie op Pacman. Je loopt met een wezen door een doolhof en schiet een bubbel. Het spel heeft veel inspiratie opgeleverd voor de huidige spellen die op de markt te vinden zijn, zoals Call of Duty.  

De huidige spellen zijn realistisch

De FPS games van tegenwoordig, zoals Far Cry, Doom en Call of Duty, zijn veel realistischer dan de vroegere spellen. Zo heb je wapens die je ook in het echt tegen kunt komen, zijn er betere graphics en zijn de werelden groter geworden dan alleen een doolhof. Hierdoor kunnen mensen ook voor langere tijd spelen zonder dat het spel afgelopen is. Denk daarbij aan een grote hoeveelheid opdrachten, het overspringen naar de andere werelden en de verschillende functies die het niet eenvoudig maken.

Verdere ontwikkelingen van de spellen 

Voor de toekomst kan het dan twee kanten op gaan. Of de spellen blijven in de grote werelden of we gaan juist weer terug naar de compactheid van de eerdere spellen. Dit zal voornamelijk gebaseerd zijn op de aankopen die spelers doen gedurende de tijd. De verwachting is dat ontwikkelaars de spellen moeten centreren tot een kleiner oppervlak en daarbij ook compactere mappen ontwikkelen. Toch blijft het de vraag of mensen hier geïnteresseerd in gaan zijn. Er zullen daarom altijd eerst nieuwe spellen moeten komen om de nieuwe trend te kunnen bekijken.

Verschillen tussen de meerdere varianten 

Wat wel duidelijk is op het gebied van FPS games is dat er altijd een grote vraag zal blijven. Zowel de competitieve als de solo spellen zullen blijven bestaan. Het verschil tussen de spellen zal daarentegen wel groter worden. Zo blijven de solo spellen hoogstwaarschijnlijk in de grotere werelden en de vele realistische wapens, terwijl er bij de competitieve variant juist compacte mappen komen om de opdrachten uit te kunnen voeren en de tegenstander uit te schakelen. Zo kom je met jouw vrienden sneller bij de winst en kun je jezelf blijven focussen.

Meer berichten