Afbeelding

Ewald Dekkers nieuwe directeur Markant Uden

Kunst en cultuur 353 keer gelezen
UDEN - Ewald Dekkers uit Veghel wordt de nieuwe directeur van Markant Uden. Vandaag is het personeel geïnformeerd en heeft Ewald al enkele van zijn nieuwe collega’s ontmoet. De eerste maanden zal hij samen optrekken met Maarten Prinssen om vervolgens op eigen wijze invulling te geven aan een organisatie die voor steeds meer mensen de thuishaven is voor een bijzonder moment.

[image=305660]

“We vonden het belangrijk om snel een nieuwe kandidaat te vinden, zodat er nog voldoende tijd is om samen met Maarten op te trekken. Markant Uden is een mooi maar complex bedrijf”, vertelt Cor van der Heijden. “We schakelden een headhunter in die ons direct een aantal kandidaten voorlegde. Mijn vrouw en ik spraken met een vijftal van hen en kozen vol overtuiging voor Ewald. Hij is direct beschikbaar en heeft veel zin om aan de slag te gaan. Al vanaf 29 april zal hij de organisatie gaan versterken. Richting de zomer zullen alle taken worden overgedragen en gaat Maarten zich volledig focussen op zijn nieuwe uitdaging, Café Meneer Prinssen. Als Markantier blijft hij verbonden met ‘zijn’ Markant Uden en als ambassadeur blijft hij zich inzetten voor de club gerenommeerde bedrijven die zich al hebben verbonden met deze belangrijke ontmoetingsplek van Uden en omgeving.”

Ewald Dekkers
Ewald heeft zijn roots in de retailbranche, waarin hij de laatste twintig jaar werkzaam is geweest. Hij bekleedde diverse directiefuncties binnen het beursgenoteerde Macintosh Retail Group en was jarenlang directeur van de Brova Groep, waar onder andere HoutBrox onder valt. Deze jarenlange ervaring in de consumentenmarkt komt hem nu zeker van pas. “Iedereen die bij Markant Uden komt wil met een goed gevoel weer naar buiten gaan. Een glimlach op het gezicht van iedere gast is waar het uiteindelijk om draait”, legt hij uit. “Ik ga de komende weken goed kijken hoe de huidige organisatie omgaat met het dagelijks wisselende programma en de verschillende mensen die hier op afkomen. En natuurlijk ben ik nieuwsgierig naar de reacties van het publiek, want het gedrag van de consument bepaalt waar we heen moeten.”

Nieuwe fase
“Markant Uden bevindt zich na vele jaren voorbereidingstijd en bouwwerkzaamheden in een nieuwe fase”, vertelt Cor van der Heijden. “Bij de zoektocht naar een geschikte kandidaat hebben we vooral gekeken naar kwaliteiten voor de strategische keuzes waar de organisatie de komende tijd voor staat. Nu de transitie van traditioneel theater naar volwaardige evenementenaccommodatie achter de rug is, ligt de focus op het duurzaam inrichten van de organisatie. Dat betekent aandacht voor het interne bedrijf, maar zeker ook voor de juiste benadering van de verschillende publieksgroepen en het uitbouwen van het laagdrempelige en gastvrije karakter, zodat het publiek ook de komende jaren verzekerd is van een breed cultureel programma op een plek waar iedereen welkom is.”
Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant