Afbeelding

‘Gezicht’ voor Fabriek Magnifique

Kunst en cultuur 14 keer gelezen
VEGHEL – Fabriek Magnifique, het cultuur en food festival, heeft nu naast een nieuwe naam ook een nieuwe visuele identiteit. Het nieuwe logo is het komende half jaar te bewonderen op de auto, die beschikbaar is gesteld door Lathouwers Veghel.

[image=269823]

De naam Fabriek Magnifique past bij de nieuwe ambitie van het festival om een grotere bekendheid te verkrijgen waarbij de eigenzinnigheid behouden blijft. Dit is tot uiting gekomen in het nieuwe logo dat David Raakt in samenwerking met Fabriek Magnifique heeft ontworpen. Er is gekozen voor een hoofdicoon dat krachtig en herkenbaar is. Het weerspiegelt de contouren van een gezicht waarbij de haren het zaagdak van een fabriek vormen. Voor het woordmerk is zelfs een nieuw lettertype gecreëerd.
Naast het beeld- en woordmerk is er een verzameling aan illustraties ontworpen die de veelzijdigheid van het festival benadrukken. Deze kunnen op verschillende manieren invulling geven aan het hoofdicoon en terugkomen in de festivaluitingen. De illustraties bestaan uit een serie ontworpen iconen. Deze iconen verbeelden alle zintuigen die worden geprikkeld tijdens Fabriek Magnifique. “Met de vele toepassingen van het geheel kunnen we nog jaren vooruit”, aldus Jan van Hoof.

[image=269824]
Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant