Afbeelding

‘Reclame-Oscar’ voor Veghels bedrijf

Zakelijk 27 keer gelezen
VEGHEL – VVO2 Retailcommunicatie uit Veghel kreeg woensdag in de Amsterdamse Escape ee bronzen Effie uitgereikt. De Effies gelden als de ‘reclame Oscars’ van de lage landen. VVO2 Retailcommunicatie, onderdeel van de Verwegen Communicatie Groep, kreeg de prijs voor de ombouwcampagne Super de Boer wordt Jumbo. Het Veghelse bedrijf is het eerste Brabantse reclamebureau dat de prijs in ontvangst mag nemen.

[image=193517]

De Effie is een effectiviteitprijs waarbij de cases door twee onafhankelijke jury’s worden beoordeeld. Woensdagavond werden in totaal 15 Effies uitgereikt: 1 gouden, 4 zilveren en 10 bronzen beeldjes. De case van VVO2 Retailcommunicatie was Effie-waardig omdat na de ombouw van Super de Boer naar Jumbo, de omzetgroei maar liefst dubbel zo hoog was als was begroot (25%+ doelstelling en 47%+ gerealiseerd). Die groei is des te opvallender omdat het prijsniveau van Jumbo ongeveer 10% lager ligt dan bij SdB.

Effiewaardig
Jumbo nam eind 2009 de keten Super de Boer over. In totaal voegde Jumbo in 2,5 jaar tijd ruim 175 winkels toe aan haar bestand. In 2010 werden ruim 50 winkels omgebouwd. Naast de bestaande succesformule die VVO2 15 jaar geleden samen met de familie van Eerd ontwikkelde, bedacht VVO2 voor iedere winkel een unieke openingscampagne die als doel had om de winkel even het middelpunt van de wereld te maken. Openingsdagen konden daarom standaard rekenen op honderden nieuwsgierige klanten die al ruim voor de fysieke opening stonden te wachten.

Brabants
VVO2 Retailcommunicatie, onderdeel van de Verwegen Communicatie Groep, is het eerste en enige zelfstandige Brabantse bureau dat de prestigieuze Effie wint. Het bureau sleepte eerder dit jaar ook een SAN Accent in de wacht sleepte voor dezelfde case.

[image=193518]
Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Uit de krant