'Verbeteren N264 realistischer dan doortrekken A77'
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=5087643&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=kliknieuws.nl/uden&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=540,541,542,543,544,545" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Logo kliknieuws.nl/uden
Mill wil N264 verbeteren in plaats van doortrekken van A77.
Mill wil N264 verbeteren in plaats van doortrekken van A77.

'Verbeteren N264 realistischer dan doortrekken A77'

  •   34 keer gelezen   Verkeer en vervoer

MILL | Tijdens de gemeenteraadsvergadering van 17 december reageerde wethouder Jos van den Bogaart (AB'90) op schriftelijke vragen van het CDA. Deze vragen hadden alles te maken met het wel of niet doortrekken van de A77. "Verbeteren van de N264 is realistischer dan het doortrekken van de A77", aldus Van den Bogaart.

Door Kees de Bruijn

De vragen van het CDA gingen over de uitkomst van een regionaal bestuurlijk overleg waaraan wethouder Van den Bogaart heeft deelgenomen. Tijdens die bijeenkomst is gesproken over de mogelijkheden voor verbetering van de oost-westverbinding in het Land van Cuijk. Van den Boogaart meldt dat het standpunt van deelnemers aan dat overleg is 'dat de regio kiest voor een breed gedragen en realistische oplossing'. "Doortrekken van een snelweg blijkt niet realistisch en leidt voor Sint Hubert tot onnodig veel tijdverlies", aldus de wethouder. Hij staat achter het standpunt van de regio 'dat er zo snel mogelijk een plan gemaakt moet worden dat wel uitvoerbaar is'.
De uitspraken van Van den Boogaard zijn opvallend, omdat de gemeenten Gennep, Boxmeer, Cuijk en Uden - gesteund door enkele Kamerleden - onlangs wél pleitten voor doortrekken van de snelweg A77 tot aan de A50 bij Uden.

Dwars door Sint Hubert
Als het gaat over het thema bereikbaarheid en mobiliteit, dan gaat het in de gemeente Mill en Sint Hubert al snel over de druk van autoverkeer dwars door Sint Hubert (de N264). De kans dat de A77 vanaf Rijkevoort (binnen afzienbare tijd) doorgetrokken wordt richting Uden is nihil. Het onderzoek dat moet leiden tot aanleg van een snelweg geeft voor het aanpakken van de N264 alleen maar tijdverlies. Van den Boogaart ziet daarom meer in het verbeteren van die weg, samen met parallelstructuren. Omdat het mobiliteitsplan breed gedragen moet worden gaat het GGA Verkeer & Vervoer Noordoost-Brabant (gebiedsgerichte aanpak verkeer en vervoer) voor 2016 de zaken op een rijtje te zetten.


<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=5087643&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=kliknieuws.nl/uden&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=540,541,542,543,544,545" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
Meer berichten
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=5093078&size=160x600&promo_sizes=120x600&promo_alignment=center&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=kliknieuws.nl/uden&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=540,541,542,543,544,545" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=10661554&size=160x600&promo_sizes=120x600&cb=[CACHEBUSTER]&promo_alignment=center&referrer=kliknieuws.nl/uden&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=540,541,542,543,544,545" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>
<SCRIPT SRC="//secure.adnxs.com/ttj?id=5099820&cb=[CACHEBUSTER]&referrer=kliknieuws.nl/uden&pubclick=[INSERT_CLICK_TAG]&postcode=540,541,542,543,544,545" TYPE="text/javascript"></SCRIPT>